راهنمای خرید و قیمت انواع کیس‌ 2024 در بانی نو

مهم نیست که کامپیوتر خود را به عنوان بخش مرکزی دفتر کار خود در نظر می‌گیرید یا آن را فقط زیر میز خود قرار می‌دهید، خرید یک کیس کامپیوتر مناسب اهمیت زیادی دارد.

حداقل، شما می‌خواهید یک قاب کامپیوتر را انتخاب کنید که مطابق نیازهای شما باشد و برای همه سخت‌افزارها و دستگاه‌های USB شما جا داشته باشد. اما برخی از کیس‌های کامپیوتر موارد بیشتری را ارائه می‌دهند مانند فضای داخلی جادار، دماهای پایین‌تر، صدای خفه و پانل‌های شیشه‌ای فانتزی یا نورپردازی RGB .

این راهنما همه چیزهایی را که باید هنگام انتخاب کیس برای کامپیوتر خود بدانید را پوشش می‌دهد؛ پس با ما همراه باشید.

کیس کامپیوتر چیست؟

کیس کامپیوتر عمدتاً به عنوان راهی برای نصب فیزیکی و حاوی تمام اجزای واقعی در داخل یک کامپیوتر است، مانند مادربرد، هارد دیسک، درایو نوری، درایو فلاپی دیسک و غیره. آن‌ها معمولاً همراه با منبع تغذیه هستند.

محفظه لپ‌تاپ، نت‌بوک یا تبلت نیز به‌عنوان یک کیس در نظر گرفته می‌شود، اما از آنجایی که آن‌ها به‌طور جداگانه خریداری نمی‌شوند یا قابل تعویض نیستند، کیس کامپیوتر تمایل دارد به موردی اشاره کند که بخشی از یک کامپیوتر رومیزی سنتی است.

ویژگی‌های کیس مناسب

انتخاب یک کیس کامپیوتر مانند انتخاب یک خانه جدید برای قطعات کامپیوتر شما است. باید راحت، ایمن باشد و سبک شما را منعکس کند. بنابراین، بیایید دقیقاً به عواملی که باید هنگام انتخاب یک کیس کامپیوتر در نظر بگیرید، بپردازیم.

1. اندازه کیس

این یکی ساده و واضح است، اما باز هم نباید از آن غافل شد. نکته اصلی که باید به آن فکر کنید اندازه کیس کامپیوتر شما است. از کیس‌های جمع و جور mini-ITX گرفته تا کیس‌های full-tower، انتخاب ابعاد کیس شما به قطعات انتخابی کامپیوتر شما مثل مادربرد، کارت گرافیک و… بستگی دارد.

اکثریت قریب به اتفاق سازندگان کیس را با اندازه mid-tower تولید می‌کنند زیرا بزرگ نیستند، به طور گسترده در دسترس هستند و برای مادربردهای سنتی ATX ساخته شده‌اند.

کیس‌های full-tower با مادربردهای توسعه یافته ATX مطابقت دارند زیرا بسیار بزرگتر هستند.

در نهایت، قاب‌های mini-ITX و Micro-ATX همگی کیس‌های کوچکی هستند که باید در یک فضای کوچک قرار بگیرند.

اگر این اولین باری است که می‌خواهید کیس خریداری کنید، از mid-tower استفاده کنید، که می‌تواند انتظارات شما را در حد بودجه شما تسهیل کند و در عین حال طیف وسیعی از انتخاب‌ها را ارائه دهد.

2. مدیریت کابل

کابل‌ها یکی از بزرگترین مشکلات ساخت کامپیوترها هستند. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید ویژگی‌هایی را داشته باشید که کابل‌ها به راحتی از جلوی کیس محو شوند، مانند بریدگی‌ها یا گره‌ها، همچنین زمانی که برخی از کابل‌های عقب کشیده می‌شوند و به هم متصل می‌شوند، ممکن است دردسر ساز باشند. مدیریت کابل‌ها ویژگی مهمی برای انتخاب کیس مناسب است.

3. پنل جلویی

کیس‌های کامپیوتر وقتی که پنل جلویی را در بر می‌گیرند، تفاوت‌های زیادی دارند. این اغلب جایی است که شما همیشه یک جک هدفون، شاید یک جک میکروفون، برخی از درگاه‌های USB و انواع دیگر اتصال را دارید. شما می‌توانید کیس‌هایی را انتخاب کنید که دارای دو درگاه USBهستند یا کیس‌هایی با تعداد پورت‌های بیشتر.

آنچه شما می‌خواهید واقعاً به نیازهای شما بستگی دارد و روشی که بسیاری از دستگاه‌هایی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید نیاز به دسترسی آسان به پورت‌های USB دارند.

4. جایگاه درایو

تقریباً همه کیس‌های کامپیوتر دارای جایگاه‌های درایو هستند، اما با توجه به اینکه چند درصد از درایوهایی را که قصد دارید روی کامپیوتر خود را نصب کنید، به یک کیس با جایگاه‌های اضافی نیاز خواهید داشت. همچنین، قاب‌هایی را نادیده نگیرید که دارای نقاط اتصال اسپرت برای SSD‌ هستند.

5. جنس کیس

کیس‌های کامپیوتر دارای مواد مختلفی هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. فولاد، آلومینیوم، شیشه سکوریت یا حتی پلاستیک؟ انتخاب باشماست.

ویژگی‌های کیس مناسب سیستم گیمینگ قدرتمند

بهترین کیس کامپیوتر مکانی است که سخت افزار شما آن را خانه می‌داند. علاوه بر ظاهر، یک کیس کامپیوتر باید فضایی برای اجزای مدرن داشته باشد که ارتقا یا نگهداری را آسان کند. گزینه‌های زیادی با قیمت‌های مختلف وجود دارد. برخی ظاهر را ساده نگه می‌دارند و برخی دیگر آن را با انبوهی از چراغ‌های RGB می‌پوشانند.

اندازه کیس

اندازه کیس کامپیوتر شما چیزهایی را که می‌توانید و نمی‌توانید در سیستم خود نصب کنید تعیین می‌کند. البته، برای تعیین اندازه مناسب، باید بدانید که به چه مقدار فضا نیاز دارید، چه سخت افزاری را می‌خواهید نصب کنید، از چه نوع سیستم خنک کننده‌ای می‌خواهید استفاده کنید و غیره.

EATX، ATX، MATX،Mini-ITX چیست؟

مادربردهای بزرگتر و کوچکتر از اندازه استاندارد ATX برای پاسخگویی به نیا‌های کسانی که خواهان گزینه‌هایی با توسعه بیشتر و همچنین کسانی که خواهان موارد جمع و جورتر هستند، در دسترس هستند. مادربرد EATX (Extended ATX) همانطور که از نامش پیداست بزرگتر از مادربرد ATX است. در سمت دیگر از طیف، مادربرد M-ATX (Micro ATX) را خواهید دید که کوچکتر از یک مادربرد استاندارد ATX است.

بنابراین، اندازه‌های مادربرد از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین عبارتند از: EATX > ATX > M-ATX > Mini-ITX.

از آنجایی که در حال حاضر این یک استاندارد جهانی پذیرفته شده است، کیس کامپیوتر، مادربردها و منابع تغذیه دارای انواع استاندارد مشخصات ATX هستند.

2. جریان هوا

اگرچه برخی از کیس‌ها ممکن است در نگاه اول عالی به نظر برسند، اما ممکن است برای کسانی باشد که می‌خواهند سخت افزار قدرتمندی را اجرا کنند، مناسب نباشند. جریان هوای عالی برای هر کامپیوتر ضروری است، به ویژه سیستم‌های گیمینگ که اغلب سخت افزار خود را به محدودیت‌ها می‌کشند. جریان هوا محدود منجر به گرمای بیش از حد می‌شود که به نوبه خود باعث ایجاد دریچه گاز می‌شود.

مطمئن شوید که کیس فضای کافی برای نصب فن‌های اضافی در صورت نیاز دارد. همیشه خوب است که در آینده فضایی برای بهبود جریان هوا داشته باشیم؛ بنابراین به دنبال مواردی باشید که حداقل جای 3 فن را داشته باشند.

3. سیستم‌های خنک کننده

اگر قصد دارید از خنک کننده‌های مایع AIO استفاده کنید یا خنک کننده مایع سفارشی را از طریق CPU و GPU خود نصب کنید، کیس شما باید محل لازم را داشته باشد تا نصب آن‌ها راحت‌تر و تمیزتر شود. علاوه بر این، همه کیس‌ها نمی‌توانند رادیاتورهای خنک کننده مایع در هر اندازه را در خود جای دهند. اگر قبلاً سیستم خنک کننده خود را خریداری کرده‌اید، عاقلانه است که بررسی کنید کیس شما از چه رادیاتورهایی پشتیبانی می‌کند. صفحه مشخصات فنی هر کیس، اندازه رادیاتوری که توسط آن پشتیبانی می‌شود را ارائه می‌کند.

بهترین کیس‌های کامپیوتر گیمینگ

در زیر بهترین کیس‌های کامپیوتر گیمینگ در رنج‌های قیمتی متفاوت آورده شده است که شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید:

کیس گیمینگ اوست GT-AV301-MB

کیس کامپیوتر اوست مدل GT-AV301-MB یکی از بهترین کیس‌های شرکت اوست است که برای گیمینگ تولید شده است. ساختار این کیس ترکیبی از شیشه، پلاستیک و فلز است. فرم ظاهری آن Mid-Tower، با ابعاد 483×220×485 میلی‌متر از مدیریت کابل پشتیبانی می‌کند. قیمت این کیس حدوداً بین 4 تا 4.5 میلیون تومان است.

مشخصات فنی:

  • فضای نصب کارت گرافیک: ۴40 میلی‌متر
  • مادربرد قابل نصب: ATX, Micro-ATX
  • تعداد فن‌های نصب شده در کیس: 4 عدد
  • پورت 0: دارد
  • پورت 0: دارد
  • تعداد جایگاه فن: 7 عدد

کیس لیان لی O11 Dynamic EVO ARGB Gray

کیس لیان لی مدل O11 Dynamic EVO ARGB Gray یکی از گزینه‌های مناسب با فرم ظاهری Mid-Tower و ابعاد 465×285×459 میلی‌متر، برای گیمینگ است. این کیس از مدیریت کابل پشتیبانی کرده و گنجایش نصب 9 درایو ذخیره سازی را دارد. همچنین این کیس از جنس استیل، شیشه حرارت دیده و آلومینیوم است و قیمت آن تقریباً بین 9تا 9.5 میلیون بوده است.

مشخصات فنی:

  • فضای نصب کارت گرافیک: ۴20 میلی‌متر
  • مادربرد قابل نصب: E-ATX (width: under 280mm)/ATX /M-ATX/ITX
  • پورت USB3.0: دارد
  • تعداد جایگاه فن: 10 عدد

کیس گیم مکس Contac COC BR

کیس گیم مکس مدل Contac COC BR یا استایلی سائه و طراحی انحصاری تولید شده است. از مزایای آن می‌توان به کنترل حرارت ناشی از بار کارکرد سیستم و امکان بازدهی کامل و خوب سخت افزار اشاره کرد. این کیس با فرم ظاهری Mid-Tower از مدیریت کابل پشتیبانی می‌کند. ابعاد آن نیز 210×468×438 میلی‌متر است. قیمت این کیس حدوداً بین 2 تا 3 میلیون است.

مشخصات فنی:

  • فضای نصب کارت گرافیک: 360 میلی‌متر
  • مادربرد قابل نصب: E-ATX/ATX/Micro-ATX/ITX
  • پورت USB3.0: دارد
  • تعداد جایگاه فن: 4 عدد

کیس گیمینگ ایسوس ROG STRIX HELIOS RGB

کیس گیمینگ ایسوس مدل ROG STRIX HELIOS RGB برای گیمرهای حرفه‌ای گزینه‌ای مناسبی بوده است که تمامی نیازهای گیمینگ شما را به بهترین نحوه برآورده می‌کند. این کیس با جنسی از شیشه مقاوم، بدنه‌ی آلومینیومی و نورپردازی RGB تولید شده است. این کیس ایسوس با فرم ظاهری Mid-Tower و ابعاد 591×565×250 میلی‌متر موجود است. قیمت آن بین 14 تا 15 میلیون تومان است.

مشخصات فنی:

  • فضای نصب کارت گرافیک: 450 میلی‌متر
  • مادربرد قابل نصب: Micro ATX / ATX / Mini ITX / E-ATX
  • پورت USB3.0: دارد
  • تعداد جایگاه فن: 7 عدد
  • مدیریت کابل: دارد

کیس کولر مستر HAF 700 EVO

کیس کولر مستر مدل HAF 700 EVO با فرم ظاهری Full-Tower و بدنه‌ای از جنس استیل، پلاستیک و شیشه فشرده عرضه شده است. ابعاد آن 666×291×626 میلی‌متر و از قابلیت مدیریت کایل پشتیبانی می‌کند. در حالت کلی کولر مستر یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدکننده کیس در جهان است. حدود قیمتی آن بین 25 تا 30 میلیون تومان است.

مشخصات فنی:

  • فضای نصب کارت گرافیک: 490 میلی‌متر
  • مادربرد قابل نصب: Mini-ITX , micro-ATX , ATX , E-ATX , SSI CEB
  • پورت USB3.0: دارد
  • تعداد جایگاه فن: 18 عدد

در آخر

بنابراین، هنگام انتخاب کیس کامپیوتر، مهم است که فاکتور اندازه، جنس کیس و موارد دیگر را که به آن اشاره کرده‌ایم، در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که همه اجزا به درستی کار می‌کنند و با هم هماهنگ می‌شوند و کیس انتخابی شما می‌تواند از کارهایی که می‌خواهید کامپیوتر شما انجام دهد، پشتیبانی کند. برای مشاهده قیمت انواع کیس کامپیوتر در بانی نو می‌توانید از وب سایت بانی‌نو دیدن فرمایید.

نوشته راهنمای خرید و قیمت انواع کیس‌ 2024 در بانی نو اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.