سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده تبلت در بازار هندوستان طی سال 2023 تبدیل شد

در سال 2023 بازار تبلت هندوستان چندین فراز و نشیب را تجربه کرد؛ اما داده‌های جدید موسسه IDC نشان می‌دهند که در پایان سال، سامسونگ نام خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین برند تبلت در هندوستان مطرح کرد. حتی با وجود افت 34.7 درصدی فروش تبلت‌های سامسونگ در هندوستان نسبت به سال 2022 کماکان این شرکت به برند پیشرو در هر دو بخش مصرف‌کننده و تجاری تبدیل شد. به بیان دقیق‌تر سهم این شرکت از بخش تبلت‌های مصرفی و تجاری به‌ترتیب برابر با 33.4 و 46.6 درصد بود.

نکته جالب توجه اینکه به‌طور کلی بخش‌ تبلت‌های مصرفی در هندوستان رشد 1.9 درصدی را تجربه کرد؛ اما بخش تجاری با افت 42.4 درصدی مواجه شد؛ چرا که در این مدت چندین معامله دولتی لغو شد.

سال گذشته سامسونگ تبلت‌هایی نظیر گلکسی تب S9، گلکسی تب S9 پلاس و گلکسی تب S9 اولترا را روانه بازار کرد. در عین‌حال برند کره‌ای از تبلت‌های جدید سری فن ادیشن و سری جدید گلکسی تب A9 نیز رونمایی کرد.

اگرچه اپل بزرگ‌ترین فروشنده تبلت در جهان به‌شمار می‌رود؛ اما قیمت بالای تبلت‌های آیپد در هندوستان مانع از تصاحب جایگاه نخست توسط برند آمریکایی شد. داده‌های موسسه IDC نشان می‌دهند که اپل پس از سامسونگ و لنوو سومین فروشنده بزرگ تبلت در هندوستان (از نظر سهم بازار) محسوب می‌شود. سهم شرکت‌های اپل و لنوو از بازار تبلت هندوستان طی سال 2023 به‌ترتیب برابر با 13.9 و 14.3 درصد بوده است.

یکی دیگر از پدیده‌های جالب در بازار هندوستان این است که فروش تبلت‌های هیبریدی/ جداشدنی در سال 2023 نسبت به سال پیش از آن 17.7 درصد افزایش پیدا کرد؛ در حالی‌که فروش تبلت‌های استاندارد نسبت به سال 2022 حدودا 33.3 درصد کاهش یافت.

گزارش جدید معاون ارشد موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که در سال 2024 بازار تبلت هندوستان با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد شد؛ چرا که به‌دلیل مقررات انتخاباتی، پروژه‌های مورد حمایت دولت‌ها در نیمه نخست سال محدودتر خواهند شد.

بعلاوه نوت‌بوک‌های رده پایین و کروم‌بوک‌ها نیز احتمالا بازار تبلت هندوستان در سال 2024 را تحت تاثیر قرار خواهند داد. این دستگاه‌ها با قیمت‌های رقابتی و ویژگی‌هایی نظیر صفحه‌کلید داخلی روانه بازار شده و برای بخش آموزشی از جذابیت بیش‌تری برخوردار هستند. این دستگاه‌ها بعضا از نمایشگرهای بزرگ‌تر و عریض‌تر نسبت به تبلت‌ها استفاده می‌کنند.

در حال حاضر سامسونگ هیچ دستگاه کروم‌بوکی را برای فروش در بازار هندوستان عرضه نکرده است؛ اما این شرکت اخیرا لپ‌تاپ‌های قدرتمندتر و گران‌تر سری گلکسی بوک 4 را ارائه نموده است. این دستگاه‌ها مجهز به تراشه‌های اینتل و سیستم‌عامل ویندوز 11 هستند.

نوشته سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده تبلت در بازار هندوستان طی سال 2023 تبدیل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.