شیائومی به‌دنبال توسعه تراشه‌های اختصاصی خود برای گوشی‌های هوشمند است

شیائومی با همکاری کمپانی ARM روی توسعه یک تراشه اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدیاتک در این رابطه صحبت کرده و موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research نیز در یکی از گزارش‌های خود به آن اشاره نموده است.

چند سال قبل گزارش شد که اوپو با همکاری کمپانی ARM سرگرم توسعه تراشه اختصاصی خود است؛ اما در ادامه برند چینی این پروژه را لغو کرد. دلیل این تصمیم، وضعیت رکود در بازار طی آن مقطع زمانی بود. اکنون به‌نظر می‌رسد که شیائومی جای اوپو را پر کرده است.

متاسفانه در خصوص ویژگی‌های فنی این تراشه هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است؛ اما نیمه‌هادی مورد اشاره احتمالا یک گزینه نیمه‌سفارشی به‌شمار خواهد رفت. این موضوع بدان معناست که پلتفرم شیائومی احتمالا شامل هسته‌های پردازشی معمولی کورتکس و پردازنده‌های گرافیکی Mali خواهد بود؛ اما این مولفه‌ها مطابق با الگوی مورد نیاز برند چینی پیکره‌بندی خواهند شد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی در گذشته نیز تراشه‌های اختصاصی از جمله نمونه Surge S1 را تولید نموده است؛ اما این محصول نهایتا تنها در یک دستگاه با نام Mi 5C مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نوشته شیائومی به‌دنبال توسعه تراشه‌های اختصاصی خود برای گوشی‌های هوشمند است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.