اپل از ابزار هوشمند تولید تصویر خود موسوم به MGIE رونمایی کرد

شرکت اپل از مدل هوش مصنوعی ویرایشگر تصویر خود رونمایی کرد؛ اگرچه این مدل تا تبدیل شدن به محصول نهایی هنوز فاصله زیادی دارد. MGIE مخفف عبارت “ویرایش تصویر با هدایت مدل‌های زبانی چندوجهی” بوده و هم‌اکنون در GitHub قابل دسترس است. بعلاوه مجموعه دستورالعمل‌های مربوط به پروژه نیز در یک فایل PDF گردآوری شده است.

این مدل به منظور اعمال تغییرات و ویرایش تصاویر از دستورالعمل‌های متنی استفاده می‌کند. MGIE قادر به انجام کارهای ویرایشی ساده مانند افزایش کنتراست، روشنایی و تغییر توازن رنگ سفید در تصاویر است.

همچنین این مدل می‌تواند دستورات پیچیده‌تری نظیر سالم‌تر کردن پیتزا با افزودن تاپینگ سبزیجات را تفسیر نماید. MGIE قادر به برش، تغییر اندازه، پر کردن خودکار حواشی تصویر، تغییر لباس، چشم، مو و حذف اشیاء خواهد بود.

ابزار MGIE نخستین گام ماجراجویی اپل در زمینه هوش مصنوعی مولد محسوب می‌شود. این مشخصه به احتمال فراوان در هیچ‌کدام از دستگاه‌های فعلی اپل ظاهر نخواهد شد؛ اما احتمالا نشانه‌‌ای از تحولات آینده در محصولات کمپانی به‌شمار می‌رود.

نوشته اپل از ابزار هوشمند تولید تصویر خود موسوم به MGIE رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.