مدل‌های اولیه آیفون تاشو اپل به سری گلکسی زد فلیپ شباهت دارند

یکی از افراد آگاه و نزدیک به حوزه صنعت با انتشار گزارش جدیدی ادعا کرده که شرکت اپل سرگرم ساخت دو نمونه اولیه از آیفون تاشو خود است.

این دستگاه‌ها همانند سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 و اوپو فایند N3 فلیپ دارای طراحی تاشو صدفی‌شکل بوده و در نتیجه به گوشی‌های تاشو بزرگ‌تر نظیر سامسونگ گلکسی زد فولد 5 یا وان‌پلاس اوپن شباهت ندارند.

البته این موضوع بدان معنا نیست که اپل اکنون قصد دارد تا گوشی تاشو خود را به بازار عرضه کند. در واقع به‌نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی صرفا در حال تست قالب‌های طراحی مختلف برای نخستین آیفون تاشو خود است.

این گوشی‌ها بخشی از برنامه تولید انبوه اپل در سال 2024 یا 2025 نیستند. بنابراین در صورت به نتیجه رسیدن این پروژه، نخستین آیفون تاشو در سریع‌ترین حالت ممکن احتمالا در پاییز سال 2026 رونمایی خواهد شد. اپل برای تامین قطعات آیفون تاشو خود با حداقل یک تولیدکننده آسیایی مذاکره کرده است.

البته در صورت عدم مطابقت این پروژه با استانداردهای سخت‌گیرانه اپل، لغو آن در هر مقطع زمانی امکان‌پذیر خواهد بود. اپل از سال 2018 به بعد در صدد ساخت چنین دستگاه‌ تاشویی بوده است. ضخامت این دستگاه هنگام قرارگیری در وضعیت بسته به اندازه مدل‌های فعلی آیفون خواهد بود. با این‌حال بدیهی است اپل هنوز فناوری‌های نمایشگر و باتری این محصول را در اختیار ندارد.

نکته جالب توجه اینکه ظاهرا غول کوپرتینویی مایل بوده تا نمایشگر این گوشی تاشو هنگام قرارگیری در وضعیت بسته روی قسمت خارجی آن قرار گیرد. این سبک از طراحی پیش‌تر در ورژن تاشو صدفی‌شکل گوشی هواوی میت X نیز رویت شده است. به باور کارشناسان، این موضوع بی‌معنا به‌نظر می‌رسد و منجر به بروز مشکلات چشمگیری در زمینه طراحی شده است؛ چرا که چنین دستگاهی به سادگی دچار شکستگی می‌شود.

سپس اپل در سال 2020 توسعه آیفون تاشو خود را متوقف و در عوض روی توسعه آیپد تاشو که در رابطه با آن شایعاتی مطرح شده بود؛ تمرکز کرد. عرضه آیپد تاشو اپل به بازار تا پیش از سال 2026 امری بعید به‌نظر می‌رسد. اکنون مشخص شده که کمپانی آمریکایی احتمالا به‌طور موازی روی توسعه هر دو دستگاه کار کرده است.

در حال حاضر مهندسین اپل در تلاش برای رفع چین و چروکیدگی‌های روی نمایشگر و طراحی لولایی هستند که امکان قرارگیری صفحه‌نمایش به‌صورت کاملا تخت را فراهم نماید. بدین‌ترتیب عملکرد اپل پنسیل هنگام استفاده تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

شرکت‌های ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی به‌عنوان تامین‌کنندگان نمایشگر آیپد تاشو انتخاب شده‌اند؛ اما هویت شرکت‌های تامین‌کننده نمایشگر برای آیفون تاشو هنوز مشخص نشده است.

نوشته مدل‌های اولیه آیفون تاشو اپل به سری گلکسی زد فلیپ شباهت دارند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.