میزان استقبال کاربران آیفون از iOS 17 نسبت به iOS 16 کاهش یافته است

شرکت اپل برای نخستین بار جزئیات مربوط به نرخ استفاده از سیستم‌عامل iOS 17 را منتشر کرده است. داده‌ها نشان می‌دهند که میزان استفاده کاربران از iOS 17 در مقایسه با iOS 16 کاهش پیدا کرده است.

بر این اساس از میان آیفون‌های معرفی شده طی مدت 4 سال گذشته، 76 درصد آنها به‌روزرسانی iOS 17 را دریافت نموده و 20 درصد کماکان سیستم‌عامل iOS 16 را اجرا می‌کنند. 4 درصد باقیمانده نیز مجهز به ورژن‌های قدیمی‌تر iOS هستند.

همچنین 66 درصد کلیه آیفون‌های اپل مجهز به iOS 17 بوده و 23 درصد از آنها نیز در حال اجرای iOS 16 هستند. 11 درصد آیفون‌های باقیمانده نیز از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل موبایلی اپل استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر 61 درصد تبلت‌های آیپد معرفی شده طی 4 سال گذشته مجهز به iPadOS 17 هستند. این رقم برای iPadOS 16 برابر با 29 درصد است. 10 درصد باقیمانده نیز از ورژن‌های قدیمی‌تر iPadOS بهره می‌گیرند.

نهایتا 53 درصد کلیه آیپدهای تولیدی اپل در حال اجرای iPadOS 17 بوده و 29 درصد از آنها نیز دارای iPadOS 16 هستند. 18 درصد کل تبلت‌های اپل نیز از نسخه‌های قدیمی‌تر iPadOS استفاده می‌کنند.

در ماه فوریه 2023 سیستم‌عامل iOS 16 روی 81 درصد آیفون‌های جدید و 72 درصد تمامی مدل‌های آیفون نصب شده بود. از سوی دیگر نرخ استفاده از iPadOS 17 در مقایسه با iPadOS 16 بیش‌تر است.

برای مقایسه جالب است بدانید که در فوریه سال میلادی گذشته، سیستم‌عامل iPadOS 16 بر روی 53 درصد آیپدهای جدید و 50 درصد تمامی دستگاه‌های آیپد نصب شده بود.

نوشته میزان استقبال کاربران آیفون از iOS 17 نسبت به iOS 16 کاهش یافته است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.