اپل برای هفدهمین سال متوالی تحسین‌برانگیزترین کمپانی جهان شد

نشریه Fortune هر ساله فهرستی از تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های جهان را منتشر می‌کند. اکنون اپل برای هفدهمین سال متوالی رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

فهرست کامل شامل اسامی 1500 شرکت است که 1000 عدد از آنها در ایالات‌متحده مستقر بوده و 500 شرکت نیز دارای اصالت غیر آمریکایی هستند. بعلاوه تمامی شرکت‌ها حداقل 10 میلیارد دلار درآمد دارند.

از میان 1500 شرکت، نشریه فرچون تنها اسامی شرکت‌های پردرآمد را فیلتر کرد و تعداد آنها را به 680 شرکت کاهش داد. سپس از حدود 3700 مدیر اجرایی، مدیر و تحلیل‌گر درخواست شد تا شرکت‌های حاضر در فهرست را بر اساس ارزش سرمایه‌گذاری، کیفیت مدیریت، مسئولیت اجتماعی و مواردی از این دست در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی کنند.

اپل با کسب بیش‌ترین امتیاز در زمینه‌های مسئولیت اجتماعی، سلامت مالی، نوآوری و رقابت جهانی بار دیگر در صدر فهرست قرار گرفت. شرکت‌های مایکروسافت و آمازون پس از غول کوپرتینویی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

مایکروسافت با کسب رتبه اول در صنعت نرم‌افزار کامپیوتر به مقام دوم رسید؛ در حالی‌که آمازون یک پله سقوط کرد؛ اما همچنان در زمینه خرده فروشی و خدمات اینترنتی امتیاز فوق‌العاده‌ای را کسب کرد.

شایان به ذکر است که اپل با کسب امتیاز 8.19 در رتبه نخست جای گرفت؛ در حالی‌که سال گذشته این شرکت امتیاز 8.65 را به خود اختصاص داده بود.

نوشته اپل برای هفدهمین سال متوالی تحسین‌برانگیزترین کمپانی جهان شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.