گزارش مالی جدید مایکروسافت منتشر شد؛ درآمدزایی بهتر ایکس‌باکس نسبت به ویندوز

به‌نظر می‌رسد که خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به نتایج مطلوبی منجر شده است؛ چرا که گزارش مالی جدید کمپانی نشان می‌دهد که واحد گیمینگ با درآمد 7.11 میلیارد دلاری از کسب‌وکار ویندوز با درآمد 5.26 میلیارد دلاری پیشی گرفته است. ویندوز سومین منبع درآمدی کلیدی برای مایکروسافت به‌شمار می‌رود.

مایکروسافت گزارش داده که درآمد کلی کمپانی در دوره سه ماهه منتهی به روز 31 دسامبر 2023 (10 دی ماه) با رشد 18 درصدی به 62 میلیارد دلار رسیده است. همچنین درآمد خالص شرکت طی این دوره با رشد 33 درصدی به 21.9 میلیارد دلار رسیده است.

واحد بهره‌وری و تجارت شامل Microsoft Office، Microsoft 365، LinkedIn و Dynamics 365 با درآمدزایی 19.2 میلیارد دلاری و سرویس‌های ابری با درآمد 25.9 میلیارد دلاری به‌عنوان دو منبع درآمدی برتر مایکروسافت نقش‌آفرینی کردند.

واحد More Personal Computing که شامل ویندوز، دستگاه‌های مبتنی بر Windows OEM و محتوا و خدمات ایکس‌باکس است؛ درآمد 16.9 میلیارد دلاری را عاید مایکروسافت کرد.

درآمد کمپانی از محل محتوا و خدمات ایکس‌باکس 61 درصد افزایش یافته است که در این میان 55 درصد رشد درآمد به خریداری اکتیویژن مربوط می‌شود. مایکروسافت ادعا کرده که این خرید، تاثیر خالص و مثبت 2 میلیارد دلاری را بر درآمدهای شرکت به‌دنبال داشته است.

عملکرد مالی مایکروسافت در سه ماهه دوم سال مالی 2024

نوشته گزارش مالی جدید مایکروسافت منتشر شد؛ درآمدزایی بهتر ایکس‌باکس نسبت به ویندوز اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.