سامسونگ گلکسی S24 اولترا از تست خمش سربلند بیرون آمد + ویدیو

روز گذشته شرکت سامسونگ، نقل و انتقال گوشی پرچمدار جدید خود با نام گلکسی S24 اولترا را رسما آغاز کرد. این در حالیست که پیش‌تر شاهد عرضه زودهنگام دستگاه جدید اولترا در برخی خرده فروشی‌ها بودیم. بنابراین اکنون مشتریان بدون نیاز به ثبت پیش‌سفارش می‌توانند به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایند.

در حال حاضر احتمالا بسیاری از کاربران برای اطلاع از میزان استحکام و دوام فریم تیتانیومی و همچنین پوشش محافظ Gorilla Armor در گلکسی S24 اولترا کنجکاو هستند. خوشبختانه یک فعال یوتیوبی با شناسه Zack که در کانال مشهور JerryRigEverything فعالیت می‌کند؛ دست به‌کار شده و ویدیویی از مراحل مختلف تست دوام سنتی خود را منتشر نموده است. در این تست، مقاومت دستگاه در برابر خراشیدگی، سوختگی و البته خمش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بایستی به این نکته مهم توجه داشت که سامسونگ به درجه تیتانیوم مورد استفاده در پرچمدار خود هیچ اشاره‌ای نکرده است. اپل در سری آیفون 15 پرو از تیتانیوم درجه 5 بهره گرفته است. یک مدل رایج دیگر نیز درجه 2 نام دارد. تیتانیوم درجه 5 در مقایسه با نمونه درجه 2 از قیمت بالاتری برخوردار است. به همین دلیل شرکت‌هایی که در تولیدات خود از تیتانیوم درجه 5 استفاده می‌کنند؛ عموما با افتخار به این موضوع اشاره نموده و شرکت‌های استفاده کننده از تیتانیوم درجه 2 را به سکوت وا می‌دارند.

با این‌حال در خصوص به‌کارگیری تیتانیوم درجه 5 یا درجه 2 توسط سامسونگ حقیقتا نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد. به هرحال برند کره‌ای به‌دور از هیاهوی تبلیغاتی، کیفیت اسپیکرهای سری گلکسی S24 خود را به شکل چشمگیری ارتقاء داده است.

پوشش محافظ Gorilla Armor روی نمایشگر گوشی اگرچه در سطح 6 مقیاس سختی موس دچار خراشیدگی می‌شود؛ اما این شیارها در سطح سختی 7، عمق بیش‌تری پیدا نمی‌کنند. در واقع شیارهای ایجاد شده به اندازه سایر گلس‌های موجود عمیق به‌نظر نمی‌رسند. بنابراین بی‌تردید می‌توان ادعا کرد که Gorilla Armor فراتر از یک هیاهوی تبلیغاتی محض بوده و یک راهکار موثرتر برای محافظت از نمایشگر گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود.

شیارهای عمیق‌تر روی نمایشگر تنها در سطح 8 مقیاس سختی موس ظاهر می‌شوند؛ پدیده‌ای که در دنیای موبایل بی‌سابقه است. تیتانیوم یک ماده ضد خش نیست؛ در نتیجه بدنه تیتانیومی گوشی دچار خط و خش می‌شود. از طرفی مشخص نیست که دکمه‌ها نیز دارای ساختار تیتانیومی بوده یا از آلیاژ آلومینیوم استفاده می‌کنند.

قلم S Pen جهت مشاهده اجزای داخلی آن متلاشی شده و پیکسل‌های نمایشگر پیش از سفید شدن و عدم احیاء برای مدت حدودا 30 ثانیه در برابر شعله آتش دوام می‌آورند. نهایتا گلکسی S24 اولترا از تست‌های چالش‌برانگیز خمش نیز با سربلندی خارج شد. هنگام خم شدن در هر 2 طرف دستگاه، انحنای محدودی ایجاد شد؛ اما ابدا هیچ‌گونه ترکی بر روی گوشی مشاهده نشد.

نوشته سامسونگ گلکسی S24 اولترا از تست خمش سربلند بیرون آمد + ویدیو اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.