شیائومی 14 اولترا با رم 16 گیگابایتی در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

بر اساس گزارش‌های اخیرا منتشر شده، گوشی پرچمدار شیائومی 14 اولترا احتمالا تا پایان ماه فوریه معرفی خواهد شد. این گمانه‌زنی پس از آن مطرح شد که رئیس Xiaomi Group با انتشار یک تیزر در شبکه اجتماعی Weibo از معرفی این گوشی هوشمند در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد.

طی چند ماه گذشته شایعات فراوانی درباره شیائومی 14 اولترا در فضای اینترنت منتشر شده است. اکنون دستگاه پرچمدار آینده شیائومی در پلتفرم بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است.

شیائومی 14 اولترا با شماره مدل 24030PN60G در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر شده است. حرف G در انتهای شماره مدل دستگاه به ورژن جهانی آن اشاره دارد. همچنین این شماره مدل با سایر گواهینامه‌های پیش‌تر صادر شده نیز مطابقت دارد.

به گفته پلتفرم بنچمارک، این گوشی هوشمند دارای مادربردی با اسم رمز aurora و یک پردازنده 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 3.3 گیگاهرتز است. این تراشه از پردازنده گرافیکی آدرنو 750 بهره می‌گیرد. موارد اشاره شده احتمالا نشان‌دهنده به‌کارگیری تراشه اسنپداگون 8 نسل 3 کوالکام در شیائومی 14 اولترا هستند.

بر اساس اعلام فهرست گیک‌بنچ، شیائومی 14 اولترا مجهز به حافظه رم 16 گیگابایتی خواهد بود. همچنین این گوشی احتمالا با پیکره‌بندی‌های حافظه متنوع‌تری نیز قابل دسترس خواهد بود. این گوشی هوشمند به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌‌عامل اندروید 14 به بازار عرضه خواهد شد.

شایان به ذکر است که شیائومی 14 اولترا در ورژن 4 بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده؛ در حالی‌که جدیدترین نسخه این برنامه تحت عنوان ورژن 6 منتشر شده است. گزارش جدید می‌افزاید که امتیازات کسب شده توسط شیائومی 14 اولترا در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به شکلی غیرعادی بالا بوده و این گوشی در 2 آزمون مذکور به‌ترتیب امتیازات 9317 و 26523 را کسب کرده است.

پرچمدار آینده شیائومی پیش‌تر موفق به دریافت گواهینامه‌های BIS، EEC و IMEI شده است. یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station اخیرا ادعا کرده که این گوشی هوشمند از فناوری شارژ بی‌سیم 80 واتی پشتیبانی خواهد کرد. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با چنین سرعتی در جهان بی‌سابقه است.

سایر اطلاعات فاش شده در خصوص این دستگاه از به‌کارگیری نمایشگر با رزولوشن 1440p و لبه‌های خمیده در هر 4 طرف، اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک، ارتباطات ماهواره‌ای و 4 عدد سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی حکایت دارند.

نوشته شیائومی 14 اولترا با رم 16 گیگابایتی در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.