سری گلکسی S26 سامسونگ به تراشه اسنپدراگون مجهز می‌شود

اوایل امروز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه تمامی مدل های سری گلکسی S25 تنها از تراشه اسنپدراگون ۸ الیت برخوردار خواهند بود. به‌نظر می‌رسد که این تصمیم تا یکسال دیگر ادامه خواهد داشت. زیرا گزارش های منتشر شده حاکی از آن هستند که اعضای سری گلکسی S26 سامسونگ نیز به تراشه اسنپدراگون مجهز می‌شوند.

سامسونگ تا سری گلکسی S27 از تراشه اگزینوس استفاده نخواهد کرد

بر اساس گفته های Ice Universe که این اطلاعات را در Weibo به اشتراک گذاشته است، سامسونگ به فکر استفاده از تراشه های اسنپدراگون برای سری گلکسی S26 است. این خبری خوبی برای افرادی است که چیپست های اسنپدراگون را ترجیح می‌دهند. زیرا که معمولاً این تراشه ها عملکردی قدرتمند و بازدهی انرژی خوبی را ارائه می‌کنند.

پست Ice Universe

البته سامسونگ از توسعه چیپست های اگزینوس خود دست نکشیده است. Ice Universe همچنین اشاره می‌کند که این غول فناوری کره‌ای در حال کار بر روی یک تراشه جدید اگزینوس با اسم رمز «Ulysses» است. نسل دوم فناوری ۲ نانومتری سامسونگ (SF2P) تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی آماده می‌شود.

در ابتدا قرار بود گلکسی S25 و S25 Plus به تراشه ۳ نانومتری اگزینوس ۲۵۰۰ مجهز شوند که این چیپست نیز ساخت سامسونگ است. اما این شرکت با مشکلاتی در تولید آن مواجه بود. یعنی سامسونگ نمی‌توانست به اندازه کافی، اگزینوس ۲۵۰۰ را تولید کند. به همین خاطر، این غول فناوری کره‌ای تصمیم گرفت تا تمامی مدل های سری Galaxy S25 را به اسنپدراگون ۸ الیت تجهیز کند.

مطابق با گزارش Gizmochina، در حال حاضر سامسونگ بر روی تراشه های اسنپدراگون تمرکز کرده است. اما این شرکت برنامه هایی برای احیای برند اگزینوس با «پروژه Ulysses» خود دارد. سامسونگ امیدوار است که با این تراشه جدید، بتواند از مشکلات تولیدی که در گذشته با آن مواجه بودند جلوگیری کرده و اعتماد به چیپست های اگزینوس را دوباره بازسازی کند.

به‌طور کلی، سامسونگ سخت کار می‌کند تا تراشه های خود را بهبود بخشد و در عین حال به استفاده از فناوری های قابل‌اعتماد کوالکام ادامه دهد. باید منتظر ماند و دید که اوضاع به خصوص با عرضه سری گلکسی S27 در سال های آینده چگونه پیش خواهد رفت.

تراشه تمام اعضای گلکسی S25 سامسونگ Snapdragon 8 Elite خواهد بود!

نظر شما چیست؟

نوشته سری گلکسی S26 سامسونگ به تراشه اسنپدراگون مجهز می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.