کارکرد قسمت مخاطبان در پیام‌رسان واتس‌آپ تغییر خواهد کرد

امروز واتس‌آپ از یک بازنگری مهم در نحوه مدیریت مخاطبین درون پیام‌رسان خود خبر داد. پیش از این مخاطبان در واتس‌آپ، مشابه با فهرست contacts ذخیره شده روی دستگاه بود؛ اما این موضوع برای افرادی که گوشی خود را گم کرده یا از فهرست مخاطبان دستگاه خود بکاپ‌گیری نکرده‌اند؛ احتمالا مشکل‌ساز خواهد بود.

بعلاوه چنین وضعیتی می‌تواند برای کاربرانی که دارای گوشی مشترک بوده یا چندین حساب‌کاربری مختلف با مخاطبین مجزا را در یک دستگاه مدیریت می‌کنند؛ دردسرساز باشد. با این‌حال خوشبختانه واتس‌آپ به راهکار موثری برای حل این مشکل دست یافته است. این راهکار در واقع یک مدیریت‌کننده داخلی مخاطبان بوده و به کاربران امکان می‌دهد تا مخاطبین را درون برنامه ذخیره کرده و در صورت تعویض گوشی کماکان به آنها دسترسی داشته باشند.

قابلیت ذخیره‌سازی مخاطبین در نسخه وب و ویندوزی واتس‌آپ نخستین گام در پیاده‌سازی این ویژگی محسوب می‌شود. متا؛ مالک واتس‌آپ اعلام کرده که کاربران نهایتا می‌توانند مخاطبان را در دستگاه‌های مرتبط دیگر ذخیره نمایند. به منظور حفظ حریم خصوصی،مخاطبین ذخیره شده در واتس‌آپ از یک فناوری ذخیره‌سازی جدید با نام Identify Proof Liked Storage (IPLS) استفاده می‌کنند.

به گفته متا این فناوری اسامی و شماره‌ها را رمزنگاری نموده و صرفا دسترسی کاربران به آنها را امکان‌پذیر خواهد کرد. ویژگی جدید مخاطبین در آینده با سیستم نام کاربری همراه شده و این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون گره زدن اکانت به شماره تلفن خود از برنامه استفاده کنند.

نوشته کارکرد قسمت مخاطبان در پیام‌رسان واتس‌آپ تغییر خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.