اپل؛ iOS 18 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ این سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود

مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ در آخرین نسخه از خبرنامه خود بخشی از شایعات پیرامون انتشار سیستم‌عامل iOS 18 را تحت پوشش قرار داده است. وی با استناد به منابع خبری خود ادعا کرده که iOS 18 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری در تاریخ iOS به‌شمار می‌رود.

پشتیبانی از سرویس‌های ارتباطی غنی (RCS) در برنامه پیام‌رسانی اصلی یکی از آپدیت‌های بزرگ مورد انتظار قلمداد می‌شود. اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که قابلیت پشتیبانی از RCS را در سال 2024 به آیفون‌های خود اضافه خواهد کرد. این موضوع امکان دسترسی به ویژگی‌های بین پلتفرمی در گوشی‌های مجهز به اندروید و iOS را فراهم می‌کند.

این امکانات شامل اشتراک‌گذاری رسانه با رزولوشن بالاتر، چت‌های گروهی بهبودیافته، رسیدهای خواندن، نشانگرهای تایپ، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و پیام‌رسانی از طریق وای‌فای هستند.

بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری یکی دیگر از جنبه‌های بزرگ iOS 18 محسوب می‌شود. به گفته مارک گورمن، اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد همراه با مدل زبانی بزرگ (LLM) خود را به iOS خواهد آورد. این مشخصه، سیری و سایر برنامه‌های بومی نظیر Messages را متحول خواهد کرد.

امکانات جدید هوش مصنوعی امکان پاسخگویی بهتر به سوالات میدانی و تکمیل خودکار جملات را فراهم می‌کند. همچنین بر اساس گزارش‌ها اپل سرگرم بررسی ویژگی‌های هوش مصنوعی برای Apple Music، Pages، Keynote، Xcode و میانبرها برای انجام خودکار و یکپارچه کارهای پیچیده است.

تا موعد رونمایی رسمی از سیستم‌عامل iOS 18 هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها این نسخه از iOS همزمان با برگزاری رویداد WWDC 2024 در ماه ژوئن عرضه خواهد شد.

نوشته اپل؛ iOS 18 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ این سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.