پزشکیان: فیلترینگ به نفع کشور نیست و باید برداشته شود

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشور، در حاشیه‌ جلسه تقدیم لایحه‌ بودجه به مجلس شورای اسلامی، بار دیگر بر عزم جدی دولت برای رفع فیلترینگ تأکید کرد. وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص رفع محدودیت‌های اینترنتی، اظهار داشت که دولت در حال پیگیری جدی این موضوع است و به دنبال یافتن راهکاری مناسب برای رفع این مشکل است.

پزشکیان با بیان اینکه فیلترینگ به نفع کشور نیست و باید برداشته شود، تصریح کرد: “ما تا آخر پایبند حرف‌هایمان هستیم و به وعده‌های خود عمل خواهیم کرد. دولت در حال حاضر در حال رایزنی با سایر قوا برای رسیدن به یک توافق مشترک در خصوص رفع فیلترینگ است.” وی افزود: “هدف ما این است که با یک زبان و نگاه مشترک، این مشکل را حل کنیم و از ایجاد اختلاف و سوءتفاهم جلوگیری کنیم.”

وزارت ارتباطات در حال جمع‌آوری اطلاعات

رئیس جمهور همچنین از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات در خصوص وضعیت فیلترینگ خبر داد و گفت: “وزارت ارتباطات گزارش کاملی از وضعیت موجود را به دولت ارائه کرده است و ما در حال بررسی این گزارش هستیم.” وی افزود: “پس از بررسی‌های لازم، تصمیمات نهایی در خصوص رفع فیلترینگ اتخاذ خواهد شد.”

واکنش‌ها به اظهارات رئیس جمهور

اظهارات رئیس جمهور مبنی بر رفع فیلترینگ با استقبال گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شده است. بسیاری از کاربران این خبر را مثبت ارزیابی کرده و از دولت خواستار تسریع در روند رفع فیلترینگ هستند.

کارشناسان: رفع فیلترینگ نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها

کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات معتقدند که رفع فیلترینگ نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است. آن‌ها بر لزوم ایجاد یک فضای گفت‌وگو و تعامل سازنده بین دولت، مجلس و قوه قضائیه برای حل این مشکل تأکید دارند.

موانع موجود بر سر راه رفع فیلترینگ

با وجود اظهارات امیدوارکننده رئیس جمهور، برخی کارشناسان معتقدند که موانع جدی بر سر راه رفع فیلترینگ وجود دارد. از جمله این موانع می‌توان به نگرانی‌های امنیتی، مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین مخالفت برخی از گروه‌ها و جریان‌ها اشاره کرد.

اظهارات رئیس جمهور مبنی بر رفع فیلترینگ نشان می‌دهد که دولت عزم جدی برای حل این مشکل دارد. با این حال، رفع کامل و دائمی فیلترینگ نیازمند زمان و تلاش همه جانبه است.

نوشته پزشکیان: فیلترینگ به نفع کشور نیست و باید برداشته شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.