گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن با طراحی باریک معرفی شد

سامسونگ گوشی گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن را به طور رسمی در کره جنوبی عرضه کرد. گوشی تاشو جدید سامسونگ از باریک‌ترین و سبک‌ترین طراحی در تاریخ سری گلکسی زد فولد برخوردار است. این موضوع قابلیت حمل‌پذیری و امکان استفاده از گوشی را به حداکثر ممکن می‌رساند.

گزارش‌های مخابره شده نشان می‌دهند که این دستگاه به‌زودی تحت عنوان سامسونگ گلکسی W25 در بازار چین عرضه خواهد شد. فروش گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن در کره‌جنوبی از روز 25 اکتبر (4 آبان ماه) آغاز شده و این محصول با برچسب قیمتی 2789600 وون کره (تقریبا 2040 دلار) قابل دسترس خواهد بود. این گوشی با تنها یک پیکره‌بندی حافظه شامل 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که در تصاویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ این محصول با رنگ‌آمیزی مشکی (Black Shadow) روانه بازار می‌شود. گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن از طریق فروشگاه آنلاین سامسونگ و سایر فروشگاه‌های آنلاین مانند +KT، U و T Direct Shop در کره‌جنوبی به فروش می‌رسد. مطابق پیش‌بینی‌ها این دستگاه از طریق اپراتورهای مخابراتی کره‌جنوبی مانند KT Corporation، SK Telecom و +LG U به‌صورت آفلاین نیز فروخته خواهد شد.

گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن از ضخامت 10.6 میلی‌متری و وزن 236 گرمی برخوردار است. بدین‌ترتیب این مدل در مقایسه با گلکسی زد فولد 6 تقریبا 1.5 میلی‌متر باریک‌تر و 3 گرم سبک‌تر است. با بازگشایی کامل گوشی، نمایشگر داخلی 8 اینچی آن با نسبت ابعاد 20:18 مقابل دیدگان کاربران آشکار می‌شود. این نسبت ابعاد نشان‌دهنده عریض‌ترین نمایشگر موجود در سری گلکسی زد فولد است.

نمایشگر خارجی 6.5 اینچی از نسبت ابعاد 21:9 برخوردار است. این نمایشگر همان قابلیت استفاده و چسبندگی دستگاه‌های سنتی‌تر را ارائه می‌دهد. این دستگاه مجهز به فریم از جنس آلومینیوم زرهی بوده و پنل‌های جلویی و پشتی آن با پوشش کورنینگ گوریلا گلس Victus 2 پوشانده شده است.

گوشی تاشو جدید سامسونگ از نظر مشخصات با گلکسی زد فولد 6 تا حدی تفاوت دارد. گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن برای نخستین بار در سری گلکسی زد از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با قابلیت OIS استفاده می‌کند. لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال 3 برابری سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند. در قسمت داخلی گوشی شاهد به‌کارگیری دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر هستیم. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر خارجی دستگاه تعبیه شده است.

تمامی دوربین‌های گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن (به‌جز ماژول داخلی) از ضبط ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کنند. دوربین اصلی نیز قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه است.

گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی بوده و از جنبه نرم‌افزاری نیز با رابط کاربری One UI 6.1.1 مبتنی بر اندروید 14 روانه بازار می‌شود. این دستگاه در اوایل سال 2025 به‌روزرسانی One UI 7.0 مبتنی بر اندروید 15 را دریافت خواهد کرد. بر اساس اطلاعات تائید شده این دستگاه به‌جز اندروید 15 از 6 به‌روزرسانی عمده دیگر برای سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی 7 ساله بهره‌مند خواهد شد.

این گوشی مجهز به باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی بوده و از فناوری شارژ 25 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

از جنبه امکانات ارتباطی نیز این دستگاه با قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت با e-SIM، وای‌فای 7، بلوتوث 5.3، NFC۷ اتصال فوق پهن‌باند (UWB) و USB-C روانه بازار می‌شود. از نظر امکانات امنیتی نیز کاربران به اسکنر اثرانگشت روی لبه جانبی بدنه گوشی دسترسی خواهند داشت.

نوشته گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن با طراحی باریک معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.