آپدیت جدید گوگل کروم ویژگی “پخش پس زمینه” را ارائه می‌کند

مرورگر گوگل کروم شاید انتخاب تمام کاربران نباشد اما درصد زیادی از آن‌ها خواسته یا ناخواسته از همین ابزار استفاده می‌کنند. به همین دلیل آپدیت‌های آن می‌تواند تغییرات معناداری در تجربه کاربری تعداد زیادی از افراد ایجاد کند. اگر شما هم جز این کاربران هستید، به تازگی آپدیت جدید گوگل کروم ویژگی “پخش پس زمینه” را ارائه می‌کند.

آپدیت جدید گوگل کروم

گوگل مرورگر Chrome خود را برای سیستم‌عامل اندروید با ویژگی جدیدی به‌روز کرده که به کاربران اجازه می‌دهد به محتوای صفحات وب، در پس زمینه گوش دهند.

این ویژگی که “Listen to this page” نام دارد، برای اولین بار در اوایل سال جاری معرفی شد، اما فاقد پشتیبانی از پخش در پس زمینه بود. با جدیدترین به‌روزرسانی، حتی اگر کاربر به برنامه دیگری سوئیچ کند یا صفحه گوشی خود را خاموش نماید، مرورگر گوگل کروم به پخش صدا از یک صفحه وب ادامه می‌دهد.

ویژگی “Listen to this page” در منوی سه نقطه کروم موجود است. کاربران همچنین می توانند با رفتن به گزینه میانبر Toolbar در تنظیمات کروم، میانبری به این ویژگی در کنار نوار آدرس اضافه کنند. پس از فعال شدن، این ویژگی با استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار، متن یک صفحه وب را با صدای بلند می خواند.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که در حین گوش دادن به صفحات وب، مانند گوش دادن به یک مقاله خبری در حین بررسی ایمیل یا گوش دادن به پادکست هنگام مرور رسانه های اجتماعی، چند کار را با هم انجام دهند. این ویژگی همچنین برای کاربرانی که دارای اختلال بینایی هستند یا در خواندن مشکل دارند مفید است.

علاوه بر این ویژگی، جدیدترین به‌روزرسانی مرورگر کروم برای اندروید شامل تعدادی بهبودهای دیگر نیز می‌شود. اینها شامل بهبود عملکرد، بهبود امنیت و بهبود ثبات است. اگر کاربر اندروید هستید، حتما مرورگر کروم خود را به آخرین نسخه به روز کنید تا از این ویژگی های جدید بهره مند شوید.

نظر شما درباره این ویژگی جدید گوگل کروم چیست؟ شما از چه مرورگری بهره می‌برید؟

نوشته آپدیت جدید گوگل کروم ویژگی “پخش پس زمینه” را ارائه می‌کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.