حل مشکل تنظیم نشدن ساعت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون

ما قصد داریم در این مطلب به سراغ چند ترفند برای حل مشکل تنظیم نبودن ساعت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون برویم و با استفاده از راهنمای تصویری بسیار جامع این مشکل را به صورت کلی حل کنیم. گوشی‌های هوشمند معمولا امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و همه روزه افراد زیادی از آنها برای انجام کارهای مختلف استفاده می‌کنند.

توسعه دستگاه‌های اندرویدی و آیفون باعث شده است که کارها با سرعت انجام شوند. برای مثال در گذشته افراد برای بیدار شدن از خواب از ساعت‌های معمولی استفاده می‌کردند تا در زمان مقرر از خواب بیدار شوند، اما امروزه دیگر این کار به آسانی انجام می‌شود و تنها کافیست با داشتن یک گوشی همراه، نسبت به تنظیم ساعت در زمان خاصی اقدام کنید.

البته خیلی از اوقات نیز پیش می‌آید که می‌بینیم تنظیم ساعت در گوشی‌های هوشمند اندرویدی و یا آیفون با مشکل مواجه می‌شود و بسیاری از کاربران نمی‌توانند ساعت دستگاه را با ساعت جهانی هماهنگ کنند. اگر ساعت و تاریخ گوشی شما با ساعت جهانی یکی نباشد، احتمالا تنظیمات بسیاری از برنامه‌ها نیز به هم بخورد و در عملکرد آنها اختلال ایجاد شود.

راهکارهای بسیاری برای حل این مشکل وجود دارد، از ریستارت کردن دستگاه اندرویدی یا آیفون خود گرفته تا تنظیم ساعت و تاریخ به صورت دستی همگی در این بخش مفید و کاربردی خواهند بود. اکنون بیایید در ادامه به سراغ بررسی این ترفندها برویم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تنظیم درست ساعت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون

همانطور که در بخش مقدمه نیز به آن اشاره کردیم تنظیم نبودن ساعت در گوشی‌های هوشمند می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد بسیاری از برنامه‌ها شود. اما اصلاً نگران نباشید چرا که شما با ترفندهای کاربردی بسیار به راحتی از شر این مشکل خلاص شوید. برای آشنا شدن با این راهکارها به سراغ ادامه این مطلب بروید.

ریستارت کردن دستگاه اندرویدی یا آیفون

همیشه ریستارت کردن دستگاه‌های هوشمند به عنوان بهترین روش برای حل باگ‌ها و مشکلات موقتی موجود در سیستم شناخته می‌شده و از دیرباز کاربران بسیاری از آن برای رفع ایرادهای دستگاه استفاده می‌کردند. پس شک نداریم که می‌توانید با استفاده از آن نسبت به رفع مشکل ساعت اشتباه در دستگاه‌های هوشمند خود اقدام کنید.

پس برای انجام این کار یک بار دستگاه اندرویدی و یا آیفون خود را ریستارت کنید پس از آن بررسی کنید و ببینید که مشکل ساعت در این دستگاه حل شده است یا خیر. اگر پس از انجام این کار متوجه شده که این مشکل همچنان وجود دارد می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم برای رفع آن استفاده کنید.

نصب آپدیت‌های نرم‌افزاری

اگر گوشی هوشمند شما حتی پس از ریستارت دستگاه نیز همچنان ساعت اشتباه را به شما نشان می‌دهد احتمالا وقت آن رسیده است که به سراغ نصب آپدیت‌های نرم‌افزاری بروید. شما در بیشتر وقت‌ها می‌توانید با استفاده از این راهکار نسبت به رفع عیب‌های موجود در دستگاه اقدام کرده و حتی مشکل ساعت را در دستگاه هوشمند خود حل کنید. پس یک بار امتحان کنید و ببینید که مشکل ساعت اشتباه در گوشی اندرویدی و یا آیفون شما حل شده است یا خیر. اگر متوجه شده‌اید که این مشکل همچنان وجود دارد می‌توانید از روشی که در ادامه برایتان ارائه کرده‌ایم استفاده کنید.

امکان تنظیم ساعت به صورت خودکار توسط گوشی هوشمند

قابلیت ساعت و تاریخ خودکار که به Automatic date and time نیز معروف است به گوشی هوشمند شما اجازه می‌دهد تا ساعت و تاریخ درست را یافته و با توجه به شبکه و منطقه‌ای که در آن قرار گرفته‌اید به صورت درست آن را تنظیم کند. این روش یکی از بهترین راهکارها برای خلاصی از ساعت اشتباه در گوشی‌های اندرویدی و آیفون است.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

  • چگونه ورژن برنامه‌ها را در آیفون و یا اندروید بررسی کنیم؟ + ارائه چند ترفند
  • بررسی سیکل باتری در سری آیفون 15 + معرفی چند راهکار جدید
  • ده ایده جذاب برای ایجاد اتوماسیون یا عملکردهای خودکار در آیفون

برای انجام این کار مراحلی وجود دارد که ما در ادامه این مطلب به بررسی این مراحل پرداختیم:

در اندروید

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را در گوشی هوشمند خود باز کنید و سپس به پایین اسکرول کنید تا General management را بیابید.

مرحله 2: اکنون باید روی Date and time ضربه بزنید و پس از آن دکمه کنار Automatic date and time را لمس کنید تا قابلیت فلان فعال شود.

در آیفون

مرحله 1: برای تنظیم ساعت در گوشی‌های آیفون باید در ابتدا وارد تنظیمات برنامه شوید و سپس گزینه General را انتخاب کنید.

مرحله 2: در این بخش روی Date & Time ضربه بزنید و پس از آن دکمه کنار گزینه Set Automatically را فعال کنید تا زمان و تاریخ به صورت خودکار در گوشی آیفون شما تنظیم شوند.

اکنون به راحتی توانسته‌اید که با استفاده از این روش‌ها و مراحل گفته شده نسبت به تنظیم تاریخ و زمان در گوشی هوشمند خود به صورت خودکار اقدام کنید. اگر متوجه شده‌اید که این مشکل همچنان وجود دارد می‌توانید ساعت گوشی را به صورت دستی تنظیم کنید. ما در ادامه به سراغ بررسی این روش رفته‌ایم.

تنظیم دستی ساعت در گوشی‌های هوشمند

تنظیم ساعت به صورت دستی یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای حل مشکل تنظیم نبودن ساعت در گوشی‌های هوشمند است. فرقی نمی‌کند که اندروید داشته باشید و یا آیفون چرا که به هر حال با این روش می‌توانید نسبت به تنظیم دستی ساعت اقدام کنید. البته اگر با ترفند بالا یعنی تنظیم خودکار ساعت و تاریخ در گوشی اندرویدی توانستید این مشکل را حل کنید، دیگر نیاز نیست که نسبت به تنظیم دستی ساعت در گوشی خود اقدام کنید. ما در ادامه به سراغ تنظیم دستی ساعت در گوشی‌های اندرویدی و سپس به سراغ دستگاه‌های آیفون رفتیم، برای آشنایی بیشتر با این مراحل با ما همراه باشید:

در اندروید

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس گزینه General management را در بین گزینه‌ها پیدا کنید. در نهایت روی گزینه Date and time ضربه بزنید و پس از آن به مرحله دوم مراجعه کنید.

مرحله 2: در این بخش باید دکمه کنار گزینه Automatic date and time را خاموش کنید چرا که اگر گزینه تنظیم خودکار ساعت و زمان تاریخ روشن باشد شما نمی‌توانید به صورت دستی ساعت را در دستگاه هوشمند خود تنظیم کنید.

مرحله 3: در این بخش باید روی گزینه Set time ضربه بزنید و سپس ساعت را تنظیم کنید. پس از آن گزینه Done را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

حالا دیگر مشکل ساعت در گوشی اندرویدی شما حل شده است و موفق شدید که به صورت دستی ساعت را در دستگاه خود تنظیم کنید.

در آیفون

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی آیفون خود شوید و سپس روی General ضربه بزنید.

مرحله 2: در این بخش گزینه Date & Time را انتخاب کنید و پس از آن دکمه کنار گزینه Set Automatically را غیر فعال کنید تا بتوانید به صورت دستی ساعت مورد نظر خود را در دستگاه آیفون تنظیم کنید.

مرحله 3: در اینجا روی زمان یا تاریخ در زیر آپشن Time Zone ضربه بزنید. حالا به مرحله چهارم بروید.

مرحله 4: در این مرحله روی زمان گوشی که در پایین سمت راست قرار گرفته است ضربه بزنید و به صورت دستی ساعت درست را وارد کنید. حالا دیگر موفق شده‌اید تا ساعت درست را در دستگاه آیفون خود وارد کرده و به تنظیم آن اقدام کنید.

تنظیم درست منطقه زمانی

اگر با انجام روش‌های بالا همچنان نتوانستید نسبت به حل مشکل تنظیم ساعت در گوشی اندرویدی و یا آیفون خود اقدام کنید می‌توانید نسبت به تنظیم درست زمان منطقه‌ای که در آن قرار دارید نسبت به رفع این مشکل بکوشید. اگر منطقه زمانی در دستگاه هوشمند شما به صورت درستی وارد نشده باشد احتمال درست نبودن زمان افزایش خواهد یافت.

حتی وقتی که نسبت به روشن کردن تاریخ و زمان خودکار در دستگاه خود اقدام می‌کنید متوجه می‌شوید که این زمان به صورت نادرست در دستگاه وارد می‌شود. اما ما در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چگونه نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده و منطقه زمانی خود را در دستگاه اندرویدی و یا آیفون تنظیم کنید.

ما در ابتدا به سراغ بررسی این مراحل در گوشی اندرویدی می‌رویم و پس از آن نسبت به رفع این مشکل در دستگاه‌های آیفون اقدام می‌کنیم:

در اندروید

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس گزینه General management را از لیست انتخاب کنید پس از آن روی گزینه Date and time ضربه بزنید.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

  • چرا Developer Options در اندروید ظاهر نمی‌شود؟ + معرفی ۵ راهکار برای حل آن
  • چند راهکار برای حل مشکل نشان ندادن وضعیت ترافیک در گوگل مپ اندروید و آیفون
  • چرا وی‌پی‌ان در آیفون و آیپد متصل نمی‌شود؟ + چند راهکار برای حل این مشکل

مرحله 2: در اینجا باید گزینه Select time zone را انتخاب کنید و پس از آن با انتخاب گزینه‌های Region Time zone نسبت به تنظیم درست منطقه زمانی خود در منوی بعدی اقدام کنید.

در آیفون

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را در گوشی آیفون خود باز کنید و پس از آن گزینه General را لمس کرده و روی Date & Time ضربه بزنید در نهایت گزینه Time Zone را انتخاب کنید.

مرحله 2: از بخش جستجو اقدام کنید تا منطقه زمانی فعلی خود را یافته و نسبت به تنظیم درست آن اقدام کنید.

در نهایت موفق شده‌اید تا این کار را به راحتی به پایان برسانید و منطقه زمانی را در گوشی آیفون خود تنظیم کنید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب هر ترفندی که برای حل مشکل تنظیم نشدن ساعت در گوشی اندرویدی و یا آیفون به آن نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم و دلایل بروز این مشکل را نیز برایتان شرح دهیم. خیلی از اوقات نیز پیش می‌آید که می‌بینیم تنظیم ساعت در گوشی‌های هوشمند اندرویدی و یا آیفون با مشکل مواجه می‌شود و بسیاری از کاربران نمی‌توانند ساعت دستگاه را با ساعت جهانی هماهنگ کنند.

اگر ساعت و تاریخ گوشی شما با ساعت جهانی یکی نباشد، احتمالا تنظیمات بسیاری از برنامه‌ها نیز به هم بخورد و در عملکرد آنها اختلال ایجاد شود. همیشه ریستارت کردن دستگاه‌های هوشمند به عنوان بهترین روش برای حل باگ‌ها و مشکلات موقتی موجود در سیستم شناخته می‌شده و از دیرباز کاربران بسیاری از آن برای رفع ایرادهای دستگاه استفاده می‌کردند.

پس شما می‌توانید با استفاده از آن نسبت به رفع مشکل ساعت اشتباه در دستگاه‌های هوشمند خود اقدام کنید. تنظیم درست منطقه زمانی، تنظیم دستی ساعت در گوشی‌های هوشمند، تنظیم ساعت به صورت خودکار توسط گوشی هوشمند، نصب آپدیت‌های نرم‌افزاری و… از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانید برای حل این مشکل از آنها استفاده کنید.

در نهایت، به پایان این مطلب رسیدیم. از اینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به حل مشکل تنظیم نشدن ساعت در گوشی اندرویدی و یا آیفون اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته حل مشکل تنظیم نشدن ساعت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.