تراشه اسنپدراگون 8 الیت در بنچمارک AnTuTu بر تراشه A18 Pro اپل غلبه کرد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کوالکام در روز دوشنبه پیش رو (30 مهر ماه) از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت رونمایی خواهد کرد. این نیمه‌هادی پیش‌تر با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 شناخته می‌شد. اکنون امتیاز تراشه اسنپدراگون 8 الیت در تست بنچمارک AnTuTu فاش شده است.

تست بنچمارک روی نمونه اولیه گوشی ریلمی GT7 پرو اجرا شده و تراشه پرچمدار آینده کوالکام موفق به ثبت رکورد 3025991 امتیازی شده است. این موضوع موجب می‌شود تا تراشه اسنپدراگون 8 الیت از پردازنده پرچمدار A18 Pro اپل به آسانی پیشی بگیرد (تراشه A18 Pro موفق به ثبت رکورد حدودا 1.65 میلیونی شده است).

از سوی دیگر تراشه پرچمدار اخیرا معرفی شده توسط کمپانی مدیاتک یعنی Dimensity 9400 نیز در آخرین بررسی‌ها موفق به ثبت رکورد حدودا 2.8 میلیون امتیازی شده است. بر اساس شایعات، تراشه اسنپدراگون 8 الیت در دو نسخه مختلف عرضه خواهد شد. مدل پایه مجهز به دو هسته با حداکثر فرکانس 4.09 گیگاهرتز و شش هسته با فرکانس 2.78 گیگاهرتز بوده و مدل برتر از دو هسته با حداکثر فرکانس 4.32 گیگاهرتز بهره خواهد برد. هر دو مدل مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 830 بوده و بر پایه فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهند شد.

تراشه اسنپدراگون 8 الیت پیش‌تر در تست بنچمارک گیک‌بنچ نیز امتیازات بسیار خوبی را کسب کرده است؛ بنابراین این تراشه یک رقیب واقعا قدرتمند در بازار به‌شمار رفته و عملکرد آن در مقایسه با مدل نسل قبلی یک جهش بزرگ را تجربه خواهد کرد.

نوشته تراشه اسنپدراگون 8 الیت در بنچمارک AnTuTu بر تراشه A18 Pro اپل غلبه کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.