رندرهای جدید سامسونگ گلکسی A36 با پنل پشتی متفاوت منتشر شد

سامسونگ با عرضه گوشی‌ گلکسی A36 (و احتمالا گلکسی A56) زبان طراحی خود را تغییر خواهد داد. اکنون دو افشاگر با شناسه‌های Giznext و OnLeaks با یکدیگر همکاری نموده و رندرهای سه‌بعدی گوشی گلکسی A36 را منتشر کرده‌اند.

بر این اساس طراحی گوشی به زمان‌های گذشته بازگشته و سه لنز دوربین در قسمت پشتی دیگر دارای المان‌های مجزا نیستند؛ بلکه در یک جزیره با آرایش عمودی قرار خواهند گرفت. این الگو مشابه طرحی است که چند سال قبل در گوشی گلکسی A30s مشاهده شد. سامسونگ برخی عناصر طراحی مدل‌های جدید سری گلکسی A از جمله Key Island را حفظ خواهد کرد. Key Island بیانگر ناحیه برجسته‌ای روی لبه جانبی بدنه گوشی است که از دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا میزبانی می‌کند.

گلکسی A36 در مقایسه با گلکسی A35 اندکی باریک‌تر بوده و عرض آن نیز از 78.0 میلی‌متر در مدل نسل قبل به 77.9 میلی‌متر خواهد رسید. با احتساب برجستگی ناحیه Key Island، پهنای دستگاه به 78.4 میلی‌متر افزایش خواهد یافت. همچنین ارتفاع گوشی جدید اندکی افزایش یافته و از 161.7 میلی‌متر در گلکسی A35 به 162.6 میلی‌متر در گلکسی A36 خواهد رسید.

این پدیده تا حدی از به‌کارگیری نمایشگر بزرگ‌تر در گلکسی A36 ناشی می‌شود؛ چرا که ظاهرا سامسونگ اندازه نمایشگر گوشی را از 6.60 به 6.64 اینچ ارتقاء خواهد داد. همچنین گوشی آینده در مقایسه با گلکسی A35 از طراحی باریک‌تری برخوردار خواهد بود. به بیان دقیق‌تر ضخامت دستگاه از 8.2 میلی‌متر به 7.4 میلی‌متر خواهد رسید. ضخامت گوشی با احتساب برجستگی ماژول دوربین به حداکثر 9.6 میلی‌متر خواهد رسید. در خصوص ظرفیت باتری هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است.

سامسونگ گلکسی A36 با شماره مدل SM-A366B و سیستم‌عامل اندروید 15 اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. نوع تراشه مورد استفاده در این گوشی کاملا مشخص نبوده و سامسونگ احتمالا از تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 یا اسنپدراگون 7s نسل 2 استفاده خواهد کرد. این موضوع نشان‌دهنده تغییر دیگری در تامین‌کنندگان تراشه گوشی‌های سری گلکسی A3x است. برای یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های گلکسی A34 و گلکسی A35 به‌ترتیب از تراشه‌های Dimensity 1080 و اگزینوس 1380 استفاده می‌کنند.

رندرهای احتمالی سامسونگ گلکسی A36

گلکسی A36 مجهز به یک نمایشگر تخت با حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی (جهت استقرار دوربین سلفی) و حواشی کمی نامتقارن است. به‌طور خلاصه قسمت جلویی گلکسی A36 از ظاهری بسیار نزدیک به مدل نسل قبلی این گوشی برخوردار است. حسگر اثرانگشت بر روی لبه جانبی بدنه گوشی به چشم نمی‌خورد؛ بنابراین بایستی شاهد به‌کارگیری اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر باشیم.

اخیرا برخی جزئیات مربوط به گلکسی A56 نیز در فضای مجازی منتشر شده است. این گوشی میان‌رده احتمالا از تراشه جدید اگزینوس 1580 و پردازنده گرافیکی با معماری AMD RDNA بهره خواهد برد. با این‌حال تا موعد رونمایی رسمی گلکسی A36 و گلکسی A56 احتمالا چند ماه دیگر زمان باقی مانده است. بایستی یادآور شد که گلکسی A35 و گلکسی A55 در اواسط ماه مارس عرضه شدند.

نوشته رندرهای جدید سامسونگ گلکسی A36 با پنل پشتی متفاوت منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.