بنچمارک Antutu تراشه اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام بسیار بالاتر از اپل A18 Pro است

دوشنبه این هفته کوالکام تراشه پرچمدار جدید خود را معرفی خواهد کرد. این محصول اهمیت بالایی دارد چون در قلب اکثر پرچمدارهای اندرویدی سال ۲۰۲۵ خواهد تپید. برخی شایعات درباره اسم جدید Snapdragon 8 Elite به ما گزارش می‌دهند و برخی به همان اسم قابل انتظار Snapdragon 8 Gen 4 اشاره دارند. حتی برخی فکر می‌کنند این ۲ تراشه با یکدیگر متفاوت خواهند بود و محصولات مجزایی هستند. به هر صورت، زمان زیادی تا رسمی شدن اطلاعات نداریم اما امروز تصویر جالبی منتشر شده که در آن می‌توان دید بنچمارک Antutu تراشه اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام بسیار بالاتر از اپل A18 Pro است.

امتیاز بالای ۳ میلیون بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸ الیت

در تصویر زیر نتیجه بنچمارک AnTuTu روی نمونه اولیه گوشی Realme GT7 Pro را می‌بینید که امتیاز 3,025,991 را کسب می‌کند. این یک رکورد جدید برای دنیای اندروید محسوب شده و مرز ۳ میلیون امتیاز در این بنچمارک درنوردیده می‌شود.

مقایسه بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸ الیت با اپل A18 Pro

مقایسه بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸ الیت با اپل A18 Pro

هر چند خیلی مرتبط نیست اما در این تصویر یک عدد آیفون ۱۶ پرو مکس اپل با تراشه A18 Pro هم حاضر است. همانطور که در سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید، امتیاز ۱.۶۵ میلیونی این تراشه خیلی پایین‌تر از امتیاز ۳ میلیونی اسنپدارگون ۸ الیت است. همچنین در مقایسه با امتیاز ۲.۸ میلیونی دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک نیز پایین‌تر است.

با این حال نباید از یاد ببریم که پلتفرم بنچمارک Antutu رسما اعلام می‌کند که مقایسه امتیازهای آن بین پلتفرم‌های مختلف، معتبر نیست.

پیش‌تر گزارش شده بود که تراشه اسنپدراگون 8 الیت در ۲ نسخه عرضه خواهد شد. این مدل‌ها احتمالا به قرار زیر خواهند بود:

۱- مدل پایه = ۲ هسته ۴.۰۹ گیگاهرتزی + ۶ هسته ۲.۷۸ گیگاهرتزی

۲- مدل پریمیوم = ۲ هسته ۴.۳۲ گیگاهرتزی + ۶ هسته ۲.۷۸ گیگاهرتزی

هر دو نسخه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 830 هستند و بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند.

تراشه اسنپدراگون 8 الیت قبلاً در Geekbench نیز امتیاز بسیار خوبی کسب کرده است، بنابراین واقعاً یک رقیب بسیار قوی به نظر می رسد و ظاهراً با یک جهش بزرگ در عملکرد نسبت به نسل قبلی خود همراه خواهد بود.

نظر شما چیست؟ منتظر رونمایی از تراشه جدید کوالکام هستید؟ فکر می‌کنید مدیریت مصرف انرژی و دمای آن می‌تواند مناسب باشد؟

نوشته بنچمارک Antutu تراشه اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام بسیار بالاتر از اپل A18 Pro است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.