سامسونگ از نخستین حافظه رم GDDR7 خود رونمایی کرد

روز گذشته سامسونگ از نخستین حافظه رم GDDR7 در صنعت با ظرفیت 24 گیگابایت رونمایی کرد. این محصول برای دیتاسنترها، ورک‌استیشن‌های هوش مصنوعی، کاربران نهایی کارت‌های گرافیکی، کنسول‌های بازی و سامانه‌های رانندگی خودکار توسعه داده شده است.

ظرفیت حافظه جدید در مقایسه با نمونه GDDR7 سال گذشته با ظرفیت 16 گیگابایت، رشد چشمگیری داشته است. این تراشه بر پایه پنجمین نسل فرآیند کلاس 10 نانومتری تولید شده است. این فناوری امکان تولید تراشه حافظه با 50 درصد چگالی سلولی بالاتر و بدون تغییر اندازه را فراهم می‌کند.

حداکثر سرعت تراشه حافظه به 42.5 گیگابیت برثانیه رسیده است. این رقم در مقایسه با نسل قبلی 25 درصد افزایش یافته است. این دستاورد مدیون به‌کارگیری تکنیک مدولاسیون سه سطحی دامنه پالس (PAM3) است. بر اساس اعلام سامسونگ، میزان بهره‌وری انرژی نیز بیش از 30 درصد بهبود یافته است.

به‌کارگیری حافظه‌های رم 24 گیگابایتی GDDR7 در سیستم‌های کلان هوش مصنوعی و GPUهای مصرفی از سال جاری آغاز خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها روند تجاری‌سازی این تراشه‌ها در اوایل سال 2025 آغاز می‌شود.

نوشته سامسونگ از نخستین حافظه رم GDDR7 خود رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.