اپل از نسخه ضعیف‌تر تراشه A17 Pro در آیپد مینی ۷ استفاده کرده است

دو روز پیش بود که آیپد مینی نسل 7 با تراشه A17 Pro و پشتیبانی از Apple Intelligence رسماً معرفی شد. به نظر می‌رسد که اپل در این زمینه کاملا با کاربران صادق نبوده است، حداقل در رونمایی رسمی! در وب‌سایت رسمی این شرکت آماده که اپل از نسخه ضعیف‌تر تراشه A17 Pro در آیپد مینی ۷ استفاده می‌کند.

نسخه ضعیف‌تر تراشه A17 Pro در آیپد مینی ۷ حضور دارد

تراشه اپل A17 Pro همان تراشه‌ای است که قدرت پردازشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را تامین می‌کند. اولین تراشه ۳ نانومتری اپل که فناوری‌های ویژه پردازشی اپل را درون خود جای داده است.

اپل از همین تراشه در آیپد مینی نسل هفتم هم بهره برده اما در حقیقت تفاوتی با نمونه استفاده شده در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس دارد. در وب‌سایت رسمی اپل آمده که پردازنده گرافیکی این تراشه یک نمونه ۵ هسته‌ای است. این در حالی است که تراشه A17 Pro موجود در مدل‌های پرو سری iPhone 15 با ۶ هسته گرافیکی همراه است.

در نتیجه باید در نظر داشت که این یک نمونه ضعیف‌تر نسبت به تراشه‌ای است که تاکنون با نام A17 Pro شناخته می‌شد. شاید اپل تصمیم گرفته برای آیپد مینی ۷ به آن میزان توان پردازشی گرافیکی نیازی ندارد و یک هسته GPU را کم کرده است.

اپل به رسم چند سال گذشته خود، پس از معرفی مدل‌های پرو سری آیفون ۱۶ تصمیم گرفت که مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ را بازنشسته کند. در نتیجه احتمالا استفاده مجدد از تراشه A17 Pro با مقداری تغییر در آیپد مینی ۷، یک تصمیم اقتصادی برای این شرکت بوده است.

نظر شما درباره این تصمیم اپل چیست؟ این تراشه به اندازه کافی قوی هست تا بتواند ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را به آیپد مینی ۲۰۲۴ اضافه کند.

نوشته اپل از نسخه ضعیف‌تر تراشه A17 Pro در آیپد مینی ۷ استفاده کرده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.