اوپو کاربرد دکمه فیزیکی دوربین Find X8 را زیر آب به نمایش گذاشت

چه بپذیریم و چه نه، تاثیرگذاری حرکات اپل در بازار کاملا محسوس است. مثلا سال‌هاست که سونی روی بعضی موبایل‌های خود دکمه فیزیکی برای دوربین قرار می‌دهد اما هیچ برندی به فکر اضافه کردن این موضوع به محصولات خود نبود. به ناگهان و پس از عرضه سری iPhone 16 اپل، حالا گزارش‌های مختلف درباره گرایش دیگر برندها به چنین تغییری منتشر می‌شود! اوپو یکی از این برندهاست و به تازگی کاربرد دکمه فیزیکی دوربین Find X8 را زیر آب به نمایش گذاشته است.

دکمه فیزیکی دوربین Find X8

بدون شک اوپو در زمینه توسعه دوربین موبایل یک برند پیشرو محسوب می‌شود. انتخاب سخت‌افزار رده بالا و خاص از جمله توانایی‌های این برند چینی محسوب می‌شود. با این حال همه تصمیمات آن کاملا نوآورانه نیست، مثل همین موضوع دکمه فیزیکی دوربین که در سری فایند ایکس ۸ حضور خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، Find X8 دارای یک دکمه شاتر دوربین خواهد بود که حساس به فشار است و مشابه دکمه کنترل دوربین موجود در آیفون 16 خواهد بود.

این دکمه حداقل ۲ عملکرد خواهد داشت. این عملکردها شامل امکان بازکردن سریع برنامه دوربین و دسترسی به تنظیمات دوربین مانند دیافراگم، نوردهی، زوم و … غیره می‌شود.

در همین راستا مدیر محصول اوپو تصویری را به صورت رسمی و در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده که به عملکرد این دکمه مخصوص دوربین در زیر آب اشاره دارد. شما می‌توانید این تصویر را در ابتدای مطلب مشاهده کنید. او همچنین افزود:

کاربران می‌توانند برای باز کردن برنامه دوربین دوبار روی این دکمه ضربه بزنید و از ژست لمسی کشیدن انگشت برای تنظیم سطح زوم استفاده نمایند، که شبیه به قابلیت کنترل دوربین آیفون 16 است. جالب اینجاست که دکمه شاتر و ژست‌های سوایپ حتی زیر آب کار می‌کنند و یک چالش رایج با صفحه‌نمایش‌های لمسی در محیط‌های مرطوب را برطرف می‌کنند.

چه اطلاعات دیگری از سری اوپو Find X8 داریم؟

پیش‌بینی می‌شود سری Find X8 با طراحی جدید، اندروید 15 و سخت‌افزار داخلی بهبودیافته عرضه شود. چندی پیش تاریخ معرفی اوپو Find X8 مشخص شد و 3 آبان 1403 را باید برای آن علامت بزنیم.

همچنین پیش‌تر گزارش شده بود که اوپو Find X8 در یک زمینه اصلی از آیفون ۱۶ پرو اپل پیشی خواهد گرفت. این زمینه اصلی “حاشیه‌های نمایشگر” است. حاشیه نمایشگر Find X8 بسیار کم بوده و حتی کمتر از آیفون ۱۶ پرو خواهد بود، دستگاهی خودش همین حالا حاشیه نمایشگر خیلی کمی دارد.

اوپو Find X8 در یک زمینه اصلی از آیفون ۱۶ پرو اپل پیشی خواهد گرفت

شما این دکمه سخت افزاری دوربین را در خرید خود موثر می‌بینید؟

نوشته اوپو کاربرد دکمه فیزیکی دوربین Find X8 را زیر آب به نمایش گذاشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.