تبلیغات فروش اقساطی، معرفی 5 روش برتر 2025

استراتژی فروش اقساطی یکی از راه‌های جذب مشتریان جدید و افزایش میزان فروش است. بسیاری از فروشگاه‌های حضوری امکان فروش اقساطی را دارند؛ این ویژگی طی سال‌‌های اخیر در فروشگاه‌های اینترنتی هم بیشتر شده و مورد استقبال قرار گرفته است. اگر شما هم می‌خواهید امکان فروش اقساطی را فراهم کنید، باید علاوه بر آماده‌سازی‌های اولیه سراغ تبلیغات فروش اقساطی هم بروید. برای تبلیغ این آپشن جدید می‌توانید از تبلیغات پیامکی، تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغ در گوگل ادز و موارد مشابه استفاده کنید. در ادامه بیشتر درباره استراتژی فروش اقساطی و تبلیغات آن صحبت می‌کنیم.

انواع تبلیغات فروش اقساطی | معرفی 5 استراتژی برتر

برای تبلیغات فروش اقساطی می‌توان راهکارهای متعددی را در پیش گرفت. در ادامه به بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی برای فروش اقساطی اشاره می‌کنیم.

1.تبلیغات پیامکی

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما از بین انواع شیوه‌های تبلیغ، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ارزان‌ترین و ساده‌ترین راهکار برای تبلیغات فروش اینترنتی است. این روش را به نقل از اس ام اس دت آی ار بخوانید:

ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند در بازاریابی است. همواره بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها از طریق تبلیغات پیامکی توانسته‌اند کمپین‌های فروش موفقی را تجربه کنند. قطعا شما هم در روز پیامک‌های تبلیغاتی مختلفی را به صورت در تلفن همراهتان دریافت می‌کنید که تداوم این ارسال‌ها نشان از بازدهی خوب پیامک تبلیغاتی برای کسب‌وکار می‌دهد. در ادامه به مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد:

از تبلیغات پیامکی بیشتر برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود. در نتیجه اگر تازگی‌ها خرید اقساطی را به فروشگاهتان اضافه کرده‌اید، می‌توانید با ارسال پیامک به مشتریان سابق خود کلید تبلیغات را بزنید.

7 نمونه متن برای تبلیغ فروش اقساطی

اگر نمی‌دانید از چه متنی برای ارسال پیامک استفاده کنید، الگوهای زیر می‌تواند به شما کمک کند. این الگوها را از سایت بهین‌پیام آورده‌ایم:

  • با خرید اقساطی از (نام فروشگاه) خانه خود را پر کنید و قسط آن را ماهیانه بپردازید.
  • با (نام فروشگاه) جهیزیتو قسطی بخر
  • بخر، ببر، بعدا با 4 قسط پرداخت کن
  • لذت خرید، آسانی بازپرداخت، خرید اقساطی از فروشگاه (نام فروشگاه) با کمترین سود
  • جیبتو خالی نکن. قسطی بخر!
  • تا پنجاه میلیون خرید کن، پولشو اقساطی پرداخت کن!
  • قسطی بخر، خرد خرد پرداخت کن!

2.تبلیغات در اینستاگرام

راهکار بعدی برای تبلیغات خرید اقساطی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص اینستاگرام است. کاربران گوشی‌های هوشمند روزانه بیش از 4 ساعت وقتشان را در اینترنتی سپری می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا نگاه کسب‌وکارها به شبکه‌های اجتماعی خاص‌تر باشد. اگر مخاطب خوبی در اینستاگرام یا حتی توییتر و تلگرام دارید، می‌توانید نخستین اطلاع‌رسانی‌ها درباره فروش اقساطی را از همین طریق اعلام کنید. در قدم‌های بعدی هم می‌توانید سراغ تبلیغ در پیج‌ها و کانال‌های پرطرفدار بروید.

البته اینفلوئنسر مارکتینگ هم برای تبلیغات فروش اقساطی کارایی خوبی دارد. به گفته ادزینو:

منظور از اینفلوئنسر دسته‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی است که تعداد زیادی فالوور یا دنبال‌کننده داشته باشند. این اشخاص معمولاً اثربخشی بالایی روی مخاطبان خود دارند. به همین خاطر کسب و کارها برای تبلیغات به سراغشان می‌روند. در این شیوه می‌توانید با شناسایی کانال‌ها یا صفحاتی که محتوایشان ارتباط زیادی با کسب و کارتان دارد، به آن‌ها سفارش تبلیغات بدهید.

همین‌که چند اینفلوئنسر فروشگاه شما را برای خرید اقساطی معرفی کنند، باعث رونق فروشتان خواهد شد.

3.تبلیغ در موتور جستجوی گوگل

گزینه بعدی برای تبلیغات خرید اقساطی خود گوگل است. اگر وب‌سایت فروشگاهی دارید، می‌توانید از این گزینه بهترین استفاده را ببرید. بسیاری از کسانی که به دنبال خرید اقساطی هستند، برای پیدا کردن فروشگاه‌های خرید اقساطی سراغ گوگل می‌روند. برای مثال عبارت‌هایی شبیه «خرید اقساطی گوشی»، «خرید اقساطی لپ‌تاپ»، «خرید اقساطی لوازم خانگی»، «خرید اقساطی موتور»، «خرید اقساطی موبایل در تهران» از جستجوهای متداولی است که در گوگل انجام می‌شوند.

برای جذب چنین مشتریان دست به نقدی می‌توانید سراغ تبلیغات گوگل ادز بروید. کافی است یک کمپین تبلیغاتی بسازید یا اقدام به خرید اکانت گوگل ادز کرده و این کلمات کلیدی و موارد مشابه آن را هدف‌گیری کنید. وقتی در صدر نتایج جستجو قرار داشته باشید، می‌توانید با کمی ظرافت و تولید محتوای مناسب، از تبلیغات گوگل ورودی‌های خوبی کسب کنید.

4. تبلیغات ویدئویی برای فروش اقساطی

راهکار بعدی برای افزایش مشتریان فروش اقساطی رفتن به سراغ تبلیغات ویدئویی است. تجربه ثابت کرده ویدئو روی مخاطب بیشترین میزان اثرگذاری را دارد؛ زیرا میزان تعامل با کاربران را افزایش می‌دهد و احساسات آن‌ها را بیشتر درگیر می‌کند. در حال حاضر پلتفرم‌هایی مثل آپارات، نماوا، فیلیمو و… امکان پخش تبلیغات ویدئویی را دارند. در بین پلتفرم‌های جهانی هم یوتیوب بهترین گزینه برای تبلیغات ویدئویی است.

در این سبک از تبلیغات تولید محتوا اهمیت ویژه‌ای دارد. خیلی از کاربران تبلیغات ویدئویی را نادیده می‌گیرند؛ در نتیجه شما باید در همان 5-6 ثانیه‌ی اول قلاب خودتان را انداخته باشید. به نحوی که نظر مخاطب جلب شده و ترغیب شود روی تبلیغات ویدئویی کلیک کند. اغلب داشتن یک شروع طوفانی، مثل استفاده از جمله‌ی «خرید گوشی موبایل در 12 قسط!» می‌تواند در نقش یک قلاب خوب عمل کند.

5. تبلیغات محیطی برای خرید اقساطی

به گفته‌ی وب‌سایت معرفان:

به هر ابزار و رسانه‌ی تبلیغاتی بصری و صوتی که خارج از فضای خانه باشد و با مشتریان ارتباط داشته باشد تبلیغات محیطی می‌گویند و در زبان انگلیسی به این نوع تبلیغات OOH Advertising که مخفف Out-Of-Home است می‌گویند؛ تبلیغات محیطی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات است که امروزه همچون گذشته رواج دارد.

از جمله بهترین روش‌ها برای اجرای تبلیغات محیطی می‌توان به تبلیغ در مترو و اتوبوس‌های شهری، اجاره بیلبورد، استرابورد و عرشه پل‌ها، استفاده از استندهای تبلیغاتی، اجاره تابلوهای تبلیغاتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پخش تراکت اشاره کرد.

برای تبلیغات فروش اقساطی هم می‌توانید از این روش‌ها کمک بگیرید؛ این سبک از تبلیغات خصوصاً اگر هدفتان بازارهای محلی باشد، کارایی بالایی دارد.

فروش اقساطی برای چه کسب و کارهایی پیشنهاد می‌شود؟

فروش اقساطی برای هر کسب و کاری مناسب نیست. مثلاً اگر در زمینه فروش مواد لبنی فعالیت می‌کنید، داشتن آپشن فروش اقساطی هیچ مزیتی برایتان ندارد؛ اما اگر در حوزه فروش موبایل فعال باشید، احتمالاً فروش اقساطی باعث افزایش سود فروشگاه‌تان می‌شود.

دلیل این تفاوت در میزان نقدینگی مورد نیاز برای خرید موبایل برمی‌گردد. برای کسی که قصد خرید موبایل را دارد، خیلی سخت است که بخواهد یک‌باره 20 تا 30 میلیون تومان بپردازد. به همین خاطر بازار فروش موبایل اخیراً خیلی کساد شده است؛ اما در همین بازار فروشگاه‌هایی هستند که با فراهم کردن گزینه خرید اقساطی سودهای بالاتری هم به دست می‌آورند. برای مثال اگر همین عدد 30 میلیون تومانی را به 10 تا قسط 3 میلیون تومانی تبدیل کنید، خیلی‌ها همین حالا دم مغازه‌ی شما صف می‌کشند؛ زیرا پرداخت ماهی 3 میلیون تومان چندان کار سختی نیست.

البته افزایش فروش فقط یکی از مزایای فروش اقساطی برای کسب‌وکارها است. از دیگر مزایای آن هم می‌توان به مدیریت نقدینگی، تبلیغات برند فروشگاه و افزایش وفاداری مشتریان هم اشاره کرد.

نکته دیگر اینکه فروش اقساطی بیشتر برای کالاهای خاص و گران‌قیمت پیشنهاد می‌شود. برای مثال لوازم خانگی، لوازم برقی، موبایل، لپ‌تاپ، انواع گجت‌های الکترونیک، فروش دوره‌های آموزشی و… در این دسته قرار می‌گیرند. البته اخیراً به کمک درگاه‌های پرداخت واسطه، مثل اسنپ‌پی خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی هم امکان پرداخت اقساطی را فراهم کرده‌اند. به‌عنوان مثال جوردارو یکی از فروشگاه‌هایی است که امکان خرید اقساطی را برای انواع داروها فراهم کرده است؛ یا در ایران‌ کتاب می‌توانید کتاب‌های مورد نیازتان را به‌صورت اقساطی بخرید.

این مثال‌ها نشان می‌دهد که تقریباً هیچ محدودیتی برای اضافه کردن آپشن فروش اقساطی وجود ندارد و در هر کسب‌وکاری می‌تواند از آن استفاده کند.

سخن آخر

خیلی از کسب و کارها برای افزایش سودشان امکان خرید اقساطی را برای مشتریان فراهم می‌کنند. این آپشن به خریدارانی که نقدینگی کافی ندارند، اجازه می‌دهد تا خریدشان را راحت‌تر انجام دهند و هزینه آن را در چند ماه بپردازند. اگر در جستجوی بهترین تبلیغات فروش اقساطی هستید، می‌توانید به سراغ تبلیغات پیامکی، تبلیغ در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ در صفحه نتایج گوگل، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات محیطی بروید. البته در کنار انتخاب روش‌ تبلیغ، مدیریت بودجه و تحلیل نتایج آن هم اهمیت دارد. اگر سوال دیگری درباره موارد گفته شده داشتید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته تبلیغات فروش اقساطی، معرفی 5 روش برتر 2025 اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.