سیستم عامل HarmonyOS NEXT هواوی احتمالاً هفته آینده منتشر خواهد شد

حدود یک سال پیش، هواوی نسخه‌ای از سیستم عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS NEXT را معرفی کرد که بدون هیچ‌گونه اثری از هسته اصلی اندروید، کاملاً خالص است. چندی بعد، گزارش شد که هواوی امسال با کنار گذاشتن اندروید به‌طور کامل، به استفاده از HarmonyOS Next بر روی دستگاه‌های خود روی می‌آورد. اکنون، جدیدترین گزارش منتشرشده در این زمینه حاکی از آن است که هواوی طی هفته آینده احتمالاً سیستم عامل HarmonyOS NEXT را برای برخی دستگاه‌های خود در چین منتشر خواهد کرد.

سیستم عامل HarmonyOS NEXT هواوی

HarmonyOS برای مدتی هسته اصلی دستگاه‌های هواوی بوده است. این سیستم‌عامل به‌عنوان یک پوسته اندرویدی دیگر، تنها با تغییر نام نسبت‌به EMUI و البته دارا بودن برخی قابلیت‌های اختصاصی ظاهر شد. این تغییر با این ایده انجام شد که هواوی درنهایت اندروید را به‌کلی کنار می‌گذارد و تصمیم می‌گیرد دستگاه‌های خود را به یک سیستم‌عامل اختصاصی مجهز کند.

از آن زمان، هواوی برای رسیدن به هدف کاملاً متکی‌به‌خود کار می‌کند. اخیراً، این شرکت اعلام کرد که HarmonyOS NEXT از 10 هزار برنامه پشتیبانی می‌کند و «99.9 درصد از نیازهای زمان استفاده مصرف‌کنندگان را پوشش می‌دهد».

سیستم عامل HarmonyOS NEXT هواوی

سیستم عامل HarmonyOS NEXT هواوی

به‌گزارش South China Morning Post، اطلاعات جدید نشان می‌دهد که هواوی بالاخره آماده است تا HarmonyOS NEXT را معرفی کند و شروع به انتشار آن برای گوشی‌های هوشمند موجود در بازار کند. این تلاشی برای کنار گذاشتن کامل اندروید است. سیستم‌عامل جدید برخلاف HarmonyOS عادی، از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند، از این‌رو این شرکت تلاش می‌کند برنامه‌هایی که کاربران به آن نیاز دارند را برای آنان فراهم کند.

تاکنون گزارش شده است که HarmonyOS تا 17 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه اول سال 2024 را تشکیل می‌دهد. این مقدار قابل‌توجهی از دستگاه‌های بالقوه است که از بازاری که تحت سلطه اندروید یا iOS است، جدا می‌شوند.

HarmonyOS NEXT قرار است هفته آینده برای دستگاه‌های هواوی منتشر شود. این سیستم‌عامل برای اولین بار در تاریخ 15 اکتبر برای Mate 60 ،Mate X5 و MatePad Pro منتشر خواهد شد. بااین‌حال، هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر اینکه گوشی هوشمند جدید Mate XT این شرکت نیز این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد، وجود ندارد.

نظر شما درباره انتشار سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هواوی برای دستگاه‌های این شرکت چیست؟

نوشته سیستم عامل HarmonyOS NEXT هواوی احتمالاً هفته آینده منتشر خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.