تسلا روبوون (Tesla Robovan) رسماً معرفی شد: اولین ون کاملاً خودران تسلا

علاوه‌بر روبوتاکسی که فقط دو سرنشین را می‌تواند حمل کند، تسلا امروز از روبوون (Robovan) کاملاً خودران با قابلیت جابجایی 20 نفر نیز رونمایی کرد.

تسلا روبوون

تسلا Robovan خود را که مدت‌ها شایعه شده بود، در رویداد Robotaxi معرفی کرد که کاملاً آینده‌نگر به‌نظر می‌رسد.

تسلا روبوون

تسلا روبوون

Robovan گنجایش 20 مسافر را دارد، اما می‌تواند برای جابجایی محموله نیز استفاده شود، زیرا تسلا آن را به‌عنوان «حمل‌ونقل خودران برای گروه‌ها یا کالاها، از حمل‌ونقل انبوه گرفته تا ساخت‌وساز و خدمات غذایی» تولید خواهد کرد.

ایلان ماسک به جزئیاتی مانند قیمت Robovan، مشخصات، یا بازه زمانی دقیق تاریخ عرضه آن هیچ اشاره‌ای نکرد. تسلا تولید و عرضه انبوه روبوتاکسی را برای سال 2026 وعده داده است، بنابراین روبوون احتمالاً پس از عرضه این خوردو راهی بازار خواهد شد؛ بنابراین حداقل تا سال 2027/2028 اثری از آن در جاده‌ها نیست.

تسلا تصور می‌کند که روبوون و روبوتاکسی با هم آینده حمل‌ونقل انبوه را شکل خواهند داد، زیرا هزینه‌های عملیاتی بسیار پایینی را به‌همراه دارند و در به تبدیل پارکینگ‌ها به پارک‌هایی با فضای سبز کمک می‌کنند.

بدون نیاز به پرداخت هزینه راننده، یا هزینه‌های اضافی مانند فرمان، پدال‌ها و لوازم متصل، روبوون را می‌توان برای تولید و کارکرد ارزان‌تر تهیه کرد.

ایلان ماسک در حین ارائه روبوتاکسی روی صحنه اشاره کرد که سفر با آن حداکثر 0.40 دلار در هر مایل هزینه خواهد داشت و مقایسه‌ای با کارت اتوبوس انجام داد.

نظر شما درباره ون کاملاً خودران تسلا چیست؟

نوشته تسلا روبوون (Tesla Robovan) رسماً معرفی شد: اولین ون کاملاً خودران تسلا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.