گوگل سه ویژگی ضد سرقت برای ایمن‌سازی گوشی های اندرویدی گم‌شده را معرفی کرد

ردیابی و بازیابی دستگاه‌های گم‌شده و دزدیده‌شده به‌دلیل محدودیت‌های مختلف در ردیابی و قابلیت‌های امنیتی، همواره دشوار بوده است. برای مقابله با این چالش، گوگل به‌تازگی سه ویژگی جدید ضد سرقت را برای کاربران گوشی های اندروید معرفی کرده است: قفل تشخیص سرقت (Theft Detection Lock)، قفل دستگاه آفلاین (Offline Device Lock) و قفل از راه دور (Remote Lock). این ویژگی‌ها به‌تدریج در مناطق منتخب ازجمله ایالات‌متحده درحال انتشار است.

سه ویژگی ضد سرقت برای گوشی های اندرویدی

قفل تشخیص سرقت از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا زمانی که فردی قصد دارد گوشی شما را دزدی کند، چه با پای پیاده چه با دوچرخه و یا ماشین، استفاده می‌شود. اگر دستگاه چنین تلاشی را شناسایی کند، به‌طور خودکار خود را قفل می‌کند و از دسترسی غیرمجاز به برنامه‌ها و داده‌ها جلوگیری می‌کند. این پاسخ فوری به محافظت از اطلاعات حساس کمک می‌کند و با سخت‌تر کردن دسترسی یا فروش دستگاه توسط دزدان جلوگیری می‌کند.

قفل دستگاه آفلاین زمانی وارد عمل می‌شود که شخصی سعی می‌کند تلفن شما را برای مدت طولانی از دسترسی به اینترنت دور نگه دارد. اگر دستگاه برای مدت طولانی آفلاین بماند، به‌طور خودکار قفل می‌شود. این ویژگی تضمین می‌کند که حتی اگر دزد برای جلوگیری از ردیابی، اینترنت را غیرفعال کند، گوشی امن می‌ماند و حتی زمانی که دستگاه شما به اینترنت متصل نیست، محافظت بیشتری برای دستگاه شما فراهم می‌شود.

سه ویژگی ضد سرقت برای گوشی های اندرویدی

سه ویژگی ضد سرقت برای گوشی های اندرویدی

قفل از راه دور به کاربران این امکان را می‌دهد که دستگاه خود را از راه دور فقط با استفاده از شماره تلفن خود قفل کنند، درصورتی‌که نمی‌توانند ازطریق Find My Device به حساب گوگل خود دسترسی پیدا کنند. این ویژگی به‌ویژه زمانی مفید است که کاربران رمز عبور حساب گوگل خود را فراموش کنند یا نتوانند به سرویس ردیابی دسترسی پیدا کنند. این به کاربران امکان می‌دهد تا گوشی‌های خود را از راه دور ایمن کنند و از استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی جلوگیری کنند.

این ویژگی‌های جدید نشان‌دهنده تعهد مداوم گوگل برای افزایش امنیت گوشی‌های هوشمند است. با توجه به اینکه برخی از کاربران اندروید در ایالات‌متحده از قبل به این قابلیت‌ها دسترسی دارند، این به‌روزرسانی یک گام مهم روبه‌جلو در جلوگیری از سرقت گوشی‌های هوشمند و حفاظت از داده‌های کاربر است.

میشال رحمان اخیراً متوجه شد که در Xiaomi 14T Pro خود به قفل تشخیص سرقت و قفل دستگاه آفلاین دسترسی دارد، اما قفل از راه دور در دسترس نیست. جالب اینجاست که برخی از کاربران پیکسل در ایالات‌متحده گزارش داده‌اند که از قابلیت Remote Lock برخوردار هستند درحالی‌که دو ویژگی دیگر را ندارند.

این ویژگی‌ها به‌تدریج در مناطق منتخب ازجمله ایالات‌متحده و سپس سایر نقاط ارائه می‌شوند و هدفشان حل مشکل طولانی‌مدت ردیابی و بازیابی دستگاه‌های گم‌شده یا دزدیده‌شده است.

نظر شما درباره ویژگی های ضد سرقت گوشی های اندرویدی چیست؟

نوشته گوگل سه ویژگی ضد سرقت برای ایمن‌سازی گوشی های اندرویدی گم‌شده را معرفی کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.