آپدیت بزرگ ویندوز 11 2024 مایکروسافت با بهبودهای فراوان رسماً منتشر شد

مایکروسافت از امروز شروع به انتشار آپدیت بزرگ ویندوز 11 2024 خود کرده است که با نام 24H2 نیز شناخته می‌شود. این به‌روزرسانی شامل تعدادی افزودنی مفید به ویندوز 11 است که منوی استارت، فایل اکسپلورر، تنظیمات و موارد دیگر را بهبود می‌بخشد.

آپدیت بزرگ ویندوز 11 2024 مایکروسافت

منوی استارت برای کسانی که از نرم‌افزار Phone Link مایکروسافت استفاده می‌کنند، تغییر بزرگی به‌همراه داشته است. به‌روزرسانی ویندوز 11 2024 یک پنل جانبی به منوی استارت اضافه می‌کند که اطلاعاتی در مورد وضعیت باتری گوشی و اعلان‌ها و همچنین دسترسی سریع به پیام‌ها، تماس‌ها و عکس‌ها را ارائه می‌دهد.

اگر یک مانیتور HDR دارید، آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 پشتیبانی از پس‌زمینه HDR را فعال می‌کند و همچنین اکنون می‌توانید به‌راحتی پروفایل‌های رنگ مانیتور را مستقیماً در صفحه تنظیمات تغییر دهید.

فایل اکسپلورر همچنین تغییرات مفیدی را در به‌روزرسانی ویندوز 11 2024 دریافت می‌کند. بخش هوم کمی بازطراحی شده است تا recent ،favorites و shared files را در tabbed view ترکیب کند. منوهای زمینه در فایل اکسپلورر و در سراسر ویندوز 11 نیز به‌روز شده‌اند، بنابراین اقدامات رایج مانند کپی، پیست و تغییر نام اکنون دارای برچسب هستند و برای استفاده بزرگتر و واضح‌تر شده‌اند. همچنین اکنون می‌توانید فایل‌های 7z و TAR را نیز ایجاد کنید.

آپدیت بزرگ ویندوز 11 2024 مایکروسافت

آپدیت بزرگ ویندوز 11 2024 مایکروسافت

در بخش سیستم، مایکروسافت رابط کاربری زمان و تاریخ را تغییر داده است تا ساده‌تر شود و عدد سال دیگر فهرست نشده باشد. تنظیمات سریع نیز به‌گونه‌ای بازنگری شده است که به‌طور پیش‌فرض همه اقدامات سریع را شامل می‌شود و اکنون می‌توانید آزادانه آن‌ها را بکشید و رها کنید. مایکروسافت همچنین گزینه‌های شارژ و انرژی ویندوز 11 را با یک حالت ذخیره انرژی جدید که برای صرفه‌جویی در عمر باتری لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است، همراه کرده است. همچنین می‌توانید وقتی دکمه روشن/خاموش را فشار می‌دهید یا درب لپ‌تاپ را بلند می‌کنید، تنظیمات شارژ را به‌راحتی تغییر دهید.

از دیگر پیشرفت‌های رابط کاربری تنظیمات می‌توان به امکان معکوس کردن جهت اسکرول ماوس بدون نیاز به استفاده از رجیستری ویندوز اشاره کرد. مایکروسافت همچنین قابلیت تغییر دقت نشانگر پیشرفته را برای ماوس در رابط تنظیمات به‌جای نیاز به جستجو در Control Panel قدیمی اضافه کرده است.

Sudo بخشی از این به‌روزرسانی ویندوز 11 2024 است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از دستور محبوب سیستم‌عامل‌های مبتنی‌بر یونیکس استفاده کنند. این قابلیت برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اسکریپت‌ها را آزمایش کنند مفید است و مایکروسافت از Sudo در داخل ویندوز استفاده می‌کند تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد ابزارهای بالا را مستقیماً اجرا کنند.

از دیگر تغییرات به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 می‌توان به نسخه یکپارچه برنامه Microsoft Teams اشاره کرد که برای حساب‌های حرفه‌ای و شخصی کار می‌کند. مایکروسافت همچنین برنامه‌های Mail و Calendar را با یک Outlook جدید جایگزین کرده است و برنامه Copilot به یک برنامه وب تبدیل شده است که دیگر مستقیماً با تنظیمات ویندوز 11 تعامل ندارد.

Microsoft Teams

Microsoft Teams

به‌روزرسانی ویندوز 11 2024 همچنین شامل پشتیبانی از صدای Wi-Fi 7 و بلوتوث LE است و عملکرد آخرین پردازنده‌های دسکتاپ AMD را بهبود می‌بخشد.

مایکروسافت در روزهای آینده آپدیت 24H2 را برای دستگاه‌های موجود منتشر می‌کند. جان کیبل، معاون مدیریت برنامه سرویس و تحویل ویندوز، توضیح می‌دهد: «ما درحال اتخاذ رویکردی مرحله‌ای با عرضه به‌روزرسانی ۲۰۲۴ هستیم، بر اساس زمانی که داده‌ها نشان می‌دهند دستگاه شما آماده است و تجربه خوبی خواهید داشت. فاز اول طی هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. ما با دستگاه‌های واجد شرایطی که دارای ویندوز 11، نسخه 22H2 و 23H22 هستند، شروع می‌کنیم تا کسانی که پیش از این درمیان اولین کسانی بوده‌اند که پیشرفت‌های جدید را تجربه کرده‌اند، شرکت کنند.»

مایکروسافت همچنین از روش تعویض سیستم‌عامل برای آپدیت 24H2 استفاده می‌کند، جایی که کل سیستم‌عامل را با نسخه به‌روزشده جایگزین می‌کند، به‌جای آنچه در گذشته با به‌روزرسانی 23H2 انجام داده است، که یک به‌روزرسانی سرویس برای نسخه پیشین خود بود. این بدان معناست که مایکروسافت تنها زمانی 24H2 را به شما پیشنهاد می‌دهد که دستگاه شما کاملاً سازگار و آماده ارتقا باشد. ممکن است ناسازگاری‌های برنامه یا درایور دستگاه وجود داشته باشد که مایکروسافت آن‌ها را شناسایی کرده و در برابر ارتقای دستگاه شما محافظتی ایجاد می‌کند.

نظر شما درباره آپدیت بزرگ ویندوز 11 2024 چیست؟

نوشته آپدیت بزرگ ویندوز 11 2024 مایکروسافت با بهبودهای فراوان رسماً منتشر شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.