ناسا سنگ گورخری عجیبی را در مریخ کشف کرد

مریخ‌نورد پرسویرنس ناسا در آخرین ماموریت خود، یک سنگ سیاه و سفید راه راه عجیبی را در دهانه یزرو کشف کرده است که دانشمندان را شگفت‌زده کرده است. این سنگ که شباهتی به هیچ یک از سنگ‌های قبلی مشاهده شده در مریخ ندارد، با نام “قلعه فریا” شناخته می‌شود.

تصاویر باکیفیت این سنگ توسط دوربین‌های پرسویرنس در اوایل ماه جاری ثبت شده است. دانشمندان معتقدند فرآیندهای زمین‌شناسی پیچیده‌ای مانند فعالیت‌های آتشفشانی یا دگرگونی در شکل‌گیری این نوارهای عجیب نقش داشته‌اند.

سنگ قلعه فریا که قطر آن به حدود 20 سانتی‌متر می‌رسد، احتمالا از ارتفاعات بالاتر به دهانه یزرو سقوط کرده است. این سنگ به دلیل ترکیب متفاوتش با سنگ‌های اطراف، برای دانشمندان بسیار جذاب است و می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را درباره تاریخچه زمین‌شناسی مریخ در اختیارشان قرار دهد.

پرسویرنس در حال حاضر در حال کاوش در شیب‌های اطراف دهانه یزرو است و به دنبال یافتن نشانه‌هایی از حیات باستانی در این سیاره سرخ است. کشف سنگ گورخری، هیجان دانشمندان را برای یافتن سرنخ‌های جدید در مورد مریخ افزایش داده است.

آرت تامسون، مدیر پروژه پرسویرنس، می‌گوید: “با شروع کمپین جدید، مریخ‌نورد ما در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و ما مشتاقیم تا ببینیم در بالای این دهانه چه چیزهایی پیدا خواهیم کرد.”

کشف این سنگ عجیب، بار دیگر نشان می‌دهد که مریخ همچنان رازهای زیادی را در خود پنهان کرده است و ماموریت‌های فضایی همچنان به ما کمک می‌کنند تا به درک بهتری از همسایه کیهانی خود دست پیدا کنیم.

نوشته ناسا سنگ گورخری عجیبی را در مریخ کشف کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.