جزئیات قیمت‌گذاری مدل‌های 4G و 5G سامسونگ گلکسی A16 فاش شد

روند نشت اطلاعات پیرامون مدل‌های 4G و 5G گلکسی A16 اخیرا شتاب بیش‌تری به خود گرفته و اکنون یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این گوشی‌ها یعنی قیمت آنها نیز فاش شده است. بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه داده یک خرده فروشی اروپایی، سامسونگ گلکسی A16 4G با قیمت‌گذاری 209.90 یورویی روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که نسخه 5G این گوشی 239.90 یورو قیمت‌گذاری خواهد شد. هر دو قیمت مورد اشاره متعلق به نسخه‌های 128 گیگابایتی گوشی هستند.

ظرفیت رم گوشی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چرا که این پایگاه داده ظاهرا اطلاعات مربوط به حافظه رم را ذخیره نمی‌کند. به‌نظر می‌رسد که قیمت‌های فوق متعلق به مدل‌های پایه گلکسی A16 هستند؛ بنابراین به‌کارگیری رم 4 گیگابایتی در آنها چندان تعجب‌آور نخواهد بود. شایعات پیشین نیز از وجود رم 4 گیگابایتی در مدل پایه گلکسی A16 حکایت داشتند. این میزان ظرفیت رم برای یک دستگاه اندرویدی در سال 2024 بسیار کم است؛ بنابراین توصیه می‌شود تا مشتریان، مدلی با رم حداقل 6 گیگابایتی را خریداری نمایند (اگرچه تهیه این مدل احتمالا مستلزم پرداخت هزینه بیش‌تری خواهد بود).

پیشرفته‌ترین نسخه این گوشی مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بوده و گران‌قیمت‌ترین مدل به‌شمار خواهد رفت؛ اگرچه جزئیات قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده است. بایستی توجه داشت که قیمت‌های مورد اشاره مستقیما به سایر ارزهای رایج قابل تبدیل نیستند. این موضوع حتی در خصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز صدق می‌کند؛ چرا که سطوح متفاوت مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند بر قیمت نهایی گوشی تا حدی تاثیرگذار باشد.

به‌نظر می‌رسد که توان پردازشی گلکسی A16 5G در کشورهای هندوستان و تایلند از طریق تراشه Dimensity 6300 ساخت شرکت مدیاتک تامین شده و دستگاه‌های قابل عرضه در سایر مناطق نیز از تراشه اگزینوس 1330 سامسونگ استفاده خواهند کرد.

این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی LCD با رزولوشن 1080×2340 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتزی، حداکثر روشنایی 800 نیتی، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و گواهینامه حفاظتی IP54 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشیدگی آب است. بی‌تردید پشتیبانی نرم‌افزاری یکی از ویژگی‌های شاخص گلکسی A16 به‌شمار خواهد رفت. بر اساس گزارش‌ها این گوشی 6 به‌روزرسانی عمده اندروید را دریافت نموده و از آپدیت‌های امنیتی برای مدت 6 سال بهره‌مند خواهد شد؛ قابلیتی که رقابت با آن در این رده قیمتی دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر درباره ورژن 4G گلکسی A16 اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما ورژن‌های 4G و 5G این گوشی احتمالا به‌جز تراشه از مشخصات فنی مشابهی برخوردار خواهند بود. این سناریو در خصوص مدل‌های 4G و 5G گلکسی A15 نیز صدق می‌کند.

نوشته جزئیات قیمت‌گذاری مدل‌های 4G و 5G سامسونگ گلکسی A16 فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.