شکایت اپیک گیمز از سامسونگ و گوگل به‌علت قابلیت جدید رابط کاربری One UI

آخرین به‌روزرسانی سامسونگ یعنی One UI 6.1.1 بر روی جدیدترین گوشی‌های تاشوی Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 در دسترس است و همچنین برای سایر پرچمداران اخیر این شرکت نیز منتشر شده است. یکی از تغییرات بحث‌برانگیز در این آپدیت، این است که سامسونگ از Auto Blocker برای جلوگیری از دانلود جانبی برنامه‌هایی که به‌طور پیش‌فرض در گوشی‌هایی که با One UI 6.1.1 عرضه می‌شوند، استفاده می‌کند. امروز اپیک گیمز از سامسونگ و گوگل به‌خاطر استفاده از این قابلیت در گوشی‌های برند کره‌ای شکایت کرده است.

شکایت اپیک گیمز از سامسونگ و گوگل

در اوایل سال جاری، اپیک گیمز در اعتراض به ویژگی امنیتی Auto Blocker در One UI، فورتنایت را از Galaxy Store سامسونگ حذف کرد. اکنون، اپیک گیمز می‌گوید که در دادگاه فدرال ایالات‌متحده در کالیفرنیا از برند سامسونگ شکایت خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند که ویژگی امنیتی سامسونگ کاربران را از دانلود برنامه‌ها از منابع دیگر مانند دانلود Fortnite از وب‌سایت یا لانچر Epic Games بازمی‌دارد.

Auto Blocker که به‌طور پیش‌فرض فعال است، کاربران را با جلوگیری از دانلود برنامه‌های اندرویدی از منابع غیرمجاز، یعنی منابعی غیر از Google Play و Galaxy Store، ایمن نگه می‌دارد.

اگرچه کاربران دستگاه‌های گلکسی می‌توانند در هر زمانی Auto Blocker را خاموش کنند، Epic Games می‌گوید این ویژگی برای دور زدن رأی هیئت منصفه در دعوای اپیک علیه گوگل در دسامبر 2023 طراحی شده است.

پس از آن حکم، گوگل ازنظر قانونی موظف است اجازه بارگذاری جانبی برنامه در اندروید را بدهد. بااین‌حال، سامسونگ عنصر Auto Blocker را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های One UI به دستگاه‌های گلکسی خود اضافه کرده و بعدها آن را به‌طور پیش‌فرض به‌عنوان یک اقدام امنیتی اضافه فعال کرد.

شکایت اپیک گیمز از سامسونگ و گوگل

شکایت اپیک گیمز از سامسونگ و گوگل

اما ازنظر اپیک گیمز، گوگل منصفانه بازی نمی‌کند. «گوگل وانمود می‌کند که کاربر را ایمن نگه می‌دارد و می‌گوید شما مجاز به نصب برنامه‌ها از منابع ناشناس نیستید. خب، گوگل می‌داند فورتنایت چیست، همان‌طور که در گذشته اجازه انتشار آن را می‌داد.»

در مورد موضع سامسونگ در مورد Auto Blocker، این شرکت می‌گوید: «ویژگی‌های استفاده‌شده در دستگاه‌های گلکسی مطابق با اصول اصلی سامسونگ در زمینه امنیت، حریم خصوصی و کنترل کاربر طراحی شده‌اند و ما کاملاً متعهد به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران هستیم.»

برند فناوری کره‌ای مدعی شده که آماده است «به شدت با ادعاهای بی‌اساس اپیک گیمز مخالفت کند». درهمین‌حال، اپیک گیمز بیان می‌کند که این موضوع را به رگولاتورهای اتحادیه اروپا نیز ارجاع خواهد داد.

در اوایل تابستان امسال، زمانی که اپیک گیمز Fortnite را به‌عنوان اعتراضی به تغییرات جدید Auto Blocker از فروشگاه گلکسی سامسونگ حذف کرد، مدیرعامل اپیک، Tim Sweeney، بیان کرد که «به پشتیبانی کامل و صمیمانه از دستگاه‌های سامسونگ درحال‌حاضر و آینده ادامه خواهد داد.»

از این گذشته، سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی است و مسدود کردن دستگاه‌های گلکسی از Fortnite احتمالاً ضرر مالی غیرقابل‌تصوری را برای Epic Games به‌همراه خواهد داشت.

دیدگاه شما پیرامون شکایت اپیک گیمز از سامسونگ و گوگل چیست؟

نوشته شکایت اپیک گیمز از سامسونگ و گوگل به‌علت قابلیت جدید رابط کاربری One UI اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.