حذف محصولات نوکیا از بازار اروپا – آیا HMD این برند را کنار می‌گذارد؟

ماجرای HMD و برند Nokia از آن ماجراهای پرپیچ‌وتاب است. خریدی که امتیاز تولید محصولات موبایلی با نام محبوب و شناخته شده نوکیا را به آن‌ها می‌داد اما خروجی مثبتی از آن دریافت نشد. به نظر شخصی من، شاید HMD به خوبی خروجی خود را پایش نمی‌کند و متوجه نیست که مشکل از اسم نوکیا نبوده و سبد محصولات خودش چیزی نیست که بتواند به موفقیت برسد. پس حالا فکر می‌کند که با تغییر برند می‌تواند محصولات را بهتر بفروشد. در حال حاضر هم شاهد حذف محصولات نوکیا از بازار اروپا هستیم. این سبب می‌شود بپرسیم که آیا HMD می‌خواهد برند Nokia را کنار بگذارد؟

حذف محصولات نوکیا از بازار اروپا

اوایل سال جاری، برند HMD وارد مرحله جدیدی از توسعه مسیر خود شد و برند نوکیا را برای گوشی‌های هوشمند، به نفع برند HMD کنار گذاشت. اچ‌ام‌دی طی ماه‌های گذشته به عرضه گوشی‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های با برند نوکیا ادامه می‌داد، اما به نظر می‌رسد که عرضه آن‌ها حداقل در اروپا به پایان رسیده است.

در هیچ یک از وب‌سایت‌های رسمی HMD در قاره سبز محصولی با برند نوکیا پیدا نمی‌کنید، اما محصولات نوکیا همچنان در ویترین فروشگاه‌های HMD در آسیا، آفریقا و خاورمیانه، استرالیا و نیوزلند و آمریکای لاتین وجود دارند. ما فرض می کنیم در دسترس بودن در آن مناطق نیز دیر یا زود متوقف می‌شود.

چه سرنوشتی برای گوشی‌های نوکیای فروخته شده وجود خواهد داشت؟

صفحه پشتیبانی HMD هنوز دارای گوشی‌های هوشمند و ساده نوکیا هست که نشان دهنده تعهد این برند به پشتیبانی نرم افزاری محصولات فروخته شده است.

البته نباید از یاد ببرید شرکت نوکیا (شرکت مادر) هنوز یک بازیگر اصلی در تجارت زیرساخت‌های شبکه مخابرات و یکی از بزرگترین دارندگان حق اختراع در دنیای فناوری است.

در حال حاضر این برند فنلاندی درگیری حقوقی زیادی با برندهایی مانند اپل، سامسونگ و گروه BBK (شامل اوپو، ویوو و وان پلاس) دارد که در همه آن‌ها شاکی بوده و درخواست غرامت دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید راهبرد HMD برای کنار گذاشتن نوکیا صحیح است؟

نوشته حذف محصولات نوکیا از بازار اروپا – آیا HMD این برند را کنار می‌گذارد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.