اولین نمایشگر هوشمند اپل با سیستم‌عامل HomeOS در سال 2025 عرضه می‌شود

از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که اپل روی توسعه یک نمایشگر هوشمند برای رقابت با دستگاه‌های اکو شرکت آمازون و Google Nest کار می‌کند. اکنون اطلاعات جدید فاش شده نشان می‌دهند که این محصول احتمالا در سال 2025 معرفی شده و یک پلتفرم کاملا جدید با نام HomeOS را اجرا خواهد کرد.

این اظهارات توسط مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ ارائه شده است. به گفته وی اپل در حال کار روی دو نمایشگر هوشمند بوده و این دستگاه‌ها تجربه هوش مصنوعی را به منازل کاربران خواهند آورد. مدل اول ظاهرا با کد J595 شناخته شده و نسخه برتر به‌شمار خواهد رفت. مارک گورمن پیش‌تر گزارش داد که این مدل احتمالا مجهز به بازوی رباتیک بوده و برای مشاهده بهتر نمایشگر قادر به کج کردن یا چرخاندن آن خواهد بود.

دستگاه دوم با اسم رمز J490 یک پیشنهاد مقرون‌به‌صرفه‌تر قلمداد شده و عمدتا برای اجرای برنامه‌هایی نظیر Notes، Calendar و Home طراحی شده است. همچنین این دستگاه دارای یک رابط بهینه شده برای کنترل لوازم خانگی و مشاهده سریع اطلاعات است. بر اساس گزارش‌ها نمونه‌های اولیه این نمایشگر هوشمند از قابلیت اتصال مغناطیسی به دیوار یا قرارگیری روی میز برخوردار هستند.

به گفته مارک گورمن، مدل ارزان‌تر نمایشگر هوشمند اپل احتمالا در اوایل سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال منابع داخلی برای عرضه مدل J595 به هیچ بازه زمانی خاصی اشاره نکرده‌اند؛ اما انتظار می‌رود که این محصول با قیمت بیش از 1000 دلار روانه بازار شود.

بر اساس شایعات هر دو دستگاه از سیستم‌عامل بومی جدید اپل موسوم به HomeOS استفاده خواهند کرد. این سیستم‌عامل بر پایه پلتفرم tvOS موجود در دستگاه‌های اپل تی‌وی تولید می‌شود. به‌نظر می‌رسد که ادغام ویژگی‌های Apple Intelligence تفاوت اصلی را در اینجا رقم خواهد زد.

این نمایشگرهای هوشمند برخلاف مدل‌های فعلی اپل تی‌وی و هوم‌پاد که فاقد عضلات سخت‌افزاری برای پردازش بومی هوش مصنوعی هستند؛ احتمالا می‌توانند همه یا برخی از این ویژگی‌ها را به‌صورت محلی اجرا کنند. از جنبه عملکردی، نمایشگرهای هوشمند اپل با کارکردی مشابه دستگاه‌های Amazon Echo و Google Nest عرضه خواهند شد. اپل برای ورود به بازارهای جذاب از الگوی منحصربه‌فرد خود تبعیت می‌کند و در آینده نیز کاربران احتمالا این دستگاه‌های هوشمند را به گزینه‌های رقیب موجود در بازار ترجیح خواهند داد.

نوشته اولین نمایشگر هوشمند اپل با سیستم‌عامل HomeOS در سال 2025 عرضه می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.