بعضی ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ پایان سال ۲۰۲۵ پولی می‌شود، گوگل پشت پرده است؟!

اوایل زمستان ۱۴۰۲ بود که سامسونگ همراه با سری گلکسی S24 از ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی کرد. باید اعتراف کرد که این برند کره‌ای در زمینه ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی کاملا جلوتر از کل صنعت موبایل بود. البته که بخش زیادی از آن را مدیون همکاری نزدیک با گوگل است. از همان ابتدا عنوان شده بود که این ویژگی‌ها برای مدت محدودی رایگان خواهد بود. به تازگی این شرکت مجددا تکرار می‌کند که بعضی ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ پایان سال ۲۰۲۵ پولی می‌شود.

بعضی ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI

سامسونگ از انتهای سال گذشته میلادی بر روی هوش مصنوعی Galaxy AI تمرکز کرد. برای سامسونگ این مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی به یکی از نقاط اصلی فروش محصولات تبدیل شده است.

همچنین این ویژگی‌ها در آینده به یک مدل درآمد جدید بالقوه تبدیل خواهد شد. در طول سال، سامسونگ اشاره می‌کرد که در آینده Galaxy AI ممکن است (حداقل تا حدی) پولی باشد. امروز، این شرکت دوباره این یادآوری را انجام داد.

سامسونگ آخر هفته گذشته از سری محصولات Galaxy Tab S10 و Galaxy S24 FE رونمایی کرد. این محصولات به ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز هستند و این موضوع فرصتی شد برای تکرار این واقعیت که ویژگی‌های Galaxy AI تا همیشه رایگان نیستند.

اطلاعیه مطبوعاتی سامسونگ برای سری Galaxy Tab S10 و Galaxy S24 FE شامل پاورقی هایی در مورد آینده Galaxy AI است. سامسونگ می‌گوید:

«ممکن است در پایان سال 2025 هزینه‌هایی برای برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی اعمال شود».

مشابه همین ادعا در زمان معرفی محصولات قبلی مجهز به هوش مصنوعی، یعنی سری گلکسی زد ۶ هم وجود داشت.

سامسونگ هرگز مشخص نکرده که کدامیک از ویژگی‌های Galaxy AI ممکن است در سال آینده پولی شوند. اوایل سال جاری Hon Pak مدیریت Samsung Health گفت که این شرکت در حال بررسی ایجاد یک سرویس اشتراک برای برنامه Health بود، اما این امر هنوز محقق نشده است.

رئیس Samsung Health همچنین گفت که سامسونگ باید از ارزش سرویس پولی که ارائه دهد مطمئن باشد. آقای پاک در مصاحبه‌ای در فوریه (توسط CNBC) گفت:

“اگر واقعاً می خواهید من را مجبور کنید برای چیزی پرداخت کنم، بهتر است چیزی را به من بدهید که ایمن و جامع‌تر باشد.”

به هر صورت مهم نیست که ما چطور به این قضیه نگاه می‌کنیم یا خروجی ماجرای چطور است، پایان سال ۲۰۲۵ یعنی تقریبا کمی بیشتر از ۱ سال و ۲ ماه آینده باید انتظار اعلام هزینه استفاده از برخی سرویس‌های Galaxy AI سامسونگ باشیم.

یکی از دلایل پولی شدن Galaxy AI احتمالا گوگل است

شایان ذکر است که سامسونگ هر زمان که در بیانیه‌های مطبوعاتی خود به پولی این ویژگی‌ها اشاره می‌کرد، به جای “Galaxy AI” از عبارت “AI” استفاده کرده است.

بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی گلکسی به فناوری‌های گوگل متکی هستند، بنابراین غیرقابل تصور نیست که گوگل بخواهد از ابزارهای هوش مصنوعی خود درآمد کسب کند، در این صورت سامسونگ باید از این روش پیروی کند.

به جز آن، کاملاً مشهود است که سامسونگ برای مدتی به دنبال راه‌هایی برای ایجاد درآمد بیشتر از خدمات و اشتراک‌های پولی بوده است. پیش‌تر یک ویژگی Secure Wi-Fi در محصولات سامسونگ وجود داشت که مقداری حجم رایگان به شما می‌داد اما پس از آن باید اشتراک تهیه می‌کردید. در این سرویس شما برای اتصال به وای‌فای‌های عمومی یک سرویس VPN اختصاصی دریافت می‌کردید.

هنوز مشخص نیست چه ویژگی‌هایی پولی می‌شود یا مشخص نیست که هزینه آن چقدر است. با این حال بد نیست که این موضوع را گوشه ذهن خود داشته باشید.

اگر این ویژگی‌ها پولی شوند، شما از آن استفاده خواهید کرد؟

نوشته بعضی ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ پایان سال ۲۰۲۵ پولی می‌شود، گوگل پشت پرده است؟! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.