مقایسه پارتی باکس ۳۱۰ و ۳۲۰ دو اسپیکر محبوب جی بی ال JBL

جی بی ال یکی از معروف‌ترین برندهای فعال در حوزه صوتی است که در چند سال اخیر به دلیل عرضه تعدادی از اسپیکرهای با کیفیت مانند پارتی باکس جی بی ال مدل partybox Stage 320 و پارتی باکس جی بی ال مدل 310 توانسته است نام خود را به عنوان یکی از بهترین سازنده‌ها به ثبت برساند؛ از آنجایی که هر 2 اسپیکر نام برده از کیفیت خوبی بهره‌مند هستند، در این مقاله قصد داریم تا بخش‌های مختلفی از آن‌ها را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری برای خرید هر کدام از آن‌ها اقدام کنید.

تفاوت پارتی باکس جی بی ال مدل 320 با پارتی باکس جی بی ال مدل 310

در این بخش قصد داریم تا به طور جامع برای شما توضیح دهیم که طبق هر مولفه‌ای کدام اسپیکر گزینه خرید بهتری به حساب می‌آید.

  • تفاوت در توان خروجی
  • تفاوت بدنه در مقاومت در برابر آب
  • تفاوت در زیبایی بدنه و نورپردازی
  • تفاوت در طراحی بدنه و قابل حمل بودن
  • تفاوت در میزان شارژدهی و ظرفیت باتری
  • تفاوت در نحوه اتصال به سایر دستگاه‌ها
  • تفاوت در قابلیت‌ها و ویژگی‌های جانبی

مقایسه پارتی باکس جی بی ال مدل 320 با جی بی ال مدل 310 بر حسب توان خروجی

توان خروجی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر اسپیکر کوچک و پارتی باکس به حساب می‌آید که واجب است تا هنگام خرید حتما به آن توجه لازم را داشته باشید. اگر با مفهوم توان خروجی آشنا نیستید، باید بگوییم که اگر دقت داشته باشید، لوازم صوتی‌ای مانند پارتی باکس ۳۲۰ و امثال آن برای داشتن انرژی اولیه جهت تولید و پخش صدا به منبع انرژی نیاز دارند که این منبع می‌تواند از جنس باتری و برق شهری باشد؛ پس در اول کار دستگاه‌هایی مانند اسپیکر جی بی ال مدل 310 به انرژی الکتریکی نیاز دارند؛ در همین بخش بحث توان خروجی اسپیکر به میان می‌آید که حاصل انتقال توان الکتریکی از سمت تقویت کننده صوتی به بلندگو است و باعث پخش صدا می‌شود. توان خروجی، توان صوتی یا همان توان مصرفی دستگاه مولفه‌ای از اسپیکر است که بر حسب وات (Watt) بیان می‌شود و رابطه‌ای مستقیم با میزان بلندی صدا دارد. هر چقدر توان خروجی یک دستگاه صوتی بیشتر باشد، صدایی که در نهایت از بخش بلندگو خارج می‌شود، بلندتر و رساتر است.

طبق توضیحات داده شده، در بررسی تفاوت اسپیکر جی بی ال مدل 320 با جی بی ال مدل 310 که هر دو از توان خروجی 240 واتی پشتیبانی می‌کنند، برتری‌ای میان این 2 مدل وجود ندارد و هر دو به یک میزان از توان خروجی مجهز شده‌اند. بنابراین با خرید هر 2 آن‌ها برد خواهید کرد. لازم به ذکر است که توان خروجی 240 وات برای مهمانی‌ها در فضای بزرگ (ترجیحا فضای بسته) توانی کاملا کافی محاسبه می‌شود.

تفاوت پارتی باکس جی بی ال مدل Stage 320 و مدل 310 در میزان مقاومت در برابر آب

زمانی می‌توانیم دو محصول در حوزه دیجیتال (گوشی موبایل، هندزفری، پاوربانک، اسپیکر و سایر) را مقاوم در برابر آب بدانیم که آن محصول هنگام معرفی و عرضه به همراه گواهینامه IPXY وارد شود. خوشبختانه هر 2 پارتی باکس جی بی ال مدل 310 و مدل 320 به گواهینامه IPX4 مجهز شده‌اند که این استاندارد به معنای مقاومت در برابر پاشش قطرات آب است؛ یعنی شما می‌توانید هر دو پارتی باکس قابل حمل را به کنار دریا و استخر برده و از پاشیده شدن قطرات آب (حتی هنگام باران با سرعت آرام) روی بدنه آن نترسید. البته توجه داشته باشید که گواهینامه IPX4 نشان دهنده مقاومت کامل در برابر آب نیست و باید مراقب افتادن دستگاه‌ها و غوطه‌ور شدن آن‌ها درون دریا و استخر باشید.

فرق پارتی باکس جی بی ال 310 با پارتی باکس جی بی ال 320 در طراحی و نورپردازی

اگر در فکر خرید پارتی باکسی هستید که به تنهایی از زیبایی چشمگیری برخوردار باشد و علاقه شما را برای خرید افزایش دهد، می‌توانید روی هر 2 اسپیکر مدل 320 و 310 حساب باز کنید. نورپردازی RGB یکی از آن دسته ویژگی‌هایی است که به تنهایی می‌تواند در حوزه طراحی و مدل ساخت از جمله دلایل محکم برای خرید به حساب بیاید؛ در حقیقت زمانی که اسپیکرها را جهت پخش موزیک روشن می‌کنید، متوجه نورپردازی روی بدنه خواهید شد که در طی پخش موسیقی به شکلی هماهنگ با بیس آهنگ تغییر خواهد کرد و به زیبایی محیط اضافه می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از هر دو اسپیکر جهت رنگ بخشیدن به فضا در کنار پخش موزیک با بیس و توان خروجی مناسب به خوبی استفاده کنید.

بررسی تفاوت و شباهت اسپیکر 310 با اسپیکر 320 در طراحی بدنه و قابل حمل بودن

چمدانی شکل بودن پارتی باکس‌های اخیری که توسط کمپانی JBL ساخته شده‌اند، باعث می‌شود تا آن‌ها گزینه‌های کاملا مناسبی جهت سفر، مهمانی‌های مختلف و جابه‌جایی با ماشین شخصی حتی با صندوق کوچک باشند، برای مثال کمپانی جی بی ال برای تولید PartyBox 320 و PartyBox 310 از 2 چرخ در قسمت کف استفاده کرده تا پارتی باکس‌ها به راحتی مانند چمدان روی زمین کشیده شوند و خوشبختانه جی بی ال این طراحی را با قرار دادن دستی کشویی در قسمت بالایی به طرز زیبایی تکمیل کرده است؛ به همین جهت جابه‌جایی و حمل و نقل هر دو اسپیکر کار سختی به شمار نمی‌رود؛ البته اگر تمایل به خرید محصول با وزن کم‌تری هستید، پس به طور قطع در میان اسپیکر 310 با اسپیکر 320، مدل 320 با وزن 16.5 کیلوگرم گزینه مناسب‌تری است و از پارتی باکس ۱۲۰ نسبت به هر دو آن‌ها اسپیکری سبک‌تر و جمع‌وجورتر است.

فرق پارتی باکس 320 جی بی ال با پارتی باکس 310 در ظرفیت باتری و شارژدهی

جی بی ال هنگام ساخت هر دو پارتی باکس قابل حمل یعنی مدل‌های 320 و 310 از باتری با ظرفیت مناسبی استفاده کرده تا حداکثر 18 ساعت از شبانه روز را بتواند پاسخگو مهمانی و جشن‌های شبانه روز شما باشد. برای اینکه بتوانید به مدت 18 ساعت از اسپیکرها استفاده کنید، نیاز دارید تا آن‌ها را به مدت 3 ساعت به برق شهر وصل کرده تا باتری یک بار به طور کامل شارژ شود؛ بنابراین در این بخش هم تفاوتی میان این 2 محصول به صورت چشمگیری وجود ندارد و نهایت بازدهی باتری مدل 320 حدود 30 دقیقه الی 45 دقیقه بیشتر از مدل 310 باشد.

شباهت و تفاوت پارتی باکس استیج 320 با 310 جی بی ال در نحوه اتصال به سایر دستگاه‌ها

پشتیبانی از اتصال با سیم و بی سیم از جمله شباهت‌های میان پارتی باکس استیج 320 با 310 جی بی ال به حساب می‌آیند؛ علاوه‌بر این روی هر دو محصول درگاه AUX، USB و جک 6.5 میلی‌متری میکروفون قرار دارد، بنابراین از جهت اتصال با سایر دستگاه‌ها محدودیتی وجود ندارد؛ البته اگر بخواهیم دقت بیشتری به خرج دهیم و زوم بیشتری روی قابلیت اتصال این 2 محصول داشته باشیم، متوجه سرعت بهتر اتصال پارتی باکس استیج 320 در حد چند میلی‌ثانیه نسبت به مدل 310 خواهیم شد؛ چرا که پارتی باکس مدل 320 از بلوتوث نسخه 5.4 پشتیبانی می‌کند (جدیدترین نسل بلوتوث) و از آن طرف پارتی باکس 310 از بلوتوث نسخه 5.1 پشتیبانی می‌کند. ما به شما قول می‌دهیم که کیفیت و سرعت اتصال هر دو پارتی باکس کیفیتی راضی کننده و مناسب است و شما را از خرید پشیمان نخواهد کرد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های پارتی باکس ۳۱۰ و ۳۲۰؛ بررسی و مقایسه آن دو با هم

یکی از بهترین قابلیت‌های پارتی باکس جی بی ال مدل partybox Stage 320 بهره‌مندی چیپست آن از هوش مصنوعی AI Sound Boost است که باعث ایجاد صدایی بلندتر، رساتر و بهتر نسبت به سایر اسپیکرها می‌شود؛ در ادامه می‌توان اشاره کرد که پارتی باکس مدل 320 مانند نسخه گران قیمت‌تر خود یعنی پارتی باکس جی بی ال مدل PartyBox Ultimate به قابلیت Auracast مجهز شده و می‌تواند به صورت همزمان جهت تبدیل صدای خروجی مونو به صدایی استریو به 2 پارتی باکس جی بی ال دیگر متصل شود. در حقیقت هر کدام از پارتی باکس‌ها که از ویژگی Auracast پشتیبانی می‌کنند، می‌تواند به پارتی باکس 320 متصل شود و باعث ایجاد صدای با کیفیتی از نوع دوگانه شود. از طرفی دیگر اسپیکر 310 با اینکه قیمت آن حدودا نصف قیمت پارتی باکس jbl ultimate است؛ اما با بهره‌گیری از تکنولوژی صدای JBL Pro Sound می‌تواند بیسی قدرتمند و عمیق را برای گوش‌های شما فراهم کند و همراه آن موسیقی را با وضوح و شفافیتی بالا در محیط پخش کند. در مجموع در این بخش با تفاوت بسیار ناچیزی که قابل چشم پوشی است، پارتی باکس جی بی ال مدل 320 گزینه حرفه‌ای‌تری برای خرید به حساب می‌‌آید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته مقایسه پارتی باکس ۳۱۰ و ۳۲۰ دو اسپیکر محبوب جی بی ال JBL اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.