نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو مجهز به پردازش فضایی هوش مصنوعی است

بیش از یک سال از معرفی هدست اپل ویژن پرو (Vision Pro) می‌گذرد. شاید باید گفت آغاز رایانش فضایی و قیمت ۳۴۹۹ دلاری خیلی نتوانست به این محصول نو پای اپل شروع مناسبی بدهد. به هر حال نمی‌توان براساس فروش نسل اول، درباره موفقیت یک محصول صحبت کرد اما واضح است که با این قیمت و کاربرد محدود فعلی، نمی‌توان آینده درخشانی برای آن متصور شد. آنطور که پیداست اپل سعی دارد نسل بعدی را جذاب‌تر کند. گزارشی داریم که می‌گوید نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو مجهز به پردازش فضایی هوش مصنوعی است.

هدست اپل ویژن پرو

مینگ چی کو که تحلیلگر معتبر اپل است، می گوید اپل قصد دارد تولید انبوه نسل بعدی Vision Pro خود را در نیمه دوم سال 2025 آغاز کند. نقطه فروش کلیدی آن رایانش فضایی هوش مصنوعی است که توسط تراشه Apple M5 ممکن می شود.

هدست اپل Vision Pro فعلی از تراشه Apple M2 استفاده می‌کند، بنابراین تراشه Apple M5 عملکرد را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. این به نوبه خود، قابلیت‌های هوش مصنوعی بهتری را که برای رایانش فضایی بسیار مهم هستند، فعال می‌کند.

ویژن پرو

ویژن پرو

اپل می‌خواهد با ترکیب هوش مصنوعی Apple Intelligence، ردیابی چشم و کنترل حرکات، رابطه انسان و ماشین را بصری‌تر و کارآمدتر کند. توانایی بهبود یافته Apple M5 برای انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی، کلید تحقق این امر است.

مینگ چی کو معتقد است که اپل می‌تواند قیمت نسبتاً مشابهی را برای نسل بعدی حفظ کند زیرا از سخت افزار فعلی تا حد زیادی در نسل جدید استفاده می‌شود و فقط تراشه را ارتقا خواهد داد. اگرچه نسل جدید طراحی سبک‌تر می‌تواند شود و باتری بزرگ‌تری هم ارائه کند.

اگر اپل بتواند سناریوهای جذابی را برای کاربران ارائه دهد، نسل بعدی ویژن پرو می‌تواند در مرکز توجه کاربران ظاهر شود. به عنوان مثال، قابلیت‌های هوش مصنوعی بهینه‌شده احتمالاً نسبت به آن‌هایی که توسط تلفن‌های هوشمند معمولی ارائه می‌شوند، می‌تواند برتر باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هدست جدید اپل می‌تواند جذاب‌تر ظاهر شود؟

نوشته نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو مجهز به پردازش فضایی هوش مصنوعی است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.