تبلت پرچمدار سامسونگ گلکسی Tab S10 Ultra و Tab S10 Plus رسما معرفی شدند

سامسونگ در کنار رونمایی از گلکسی S24 FE تصمیم به رونمایی از تبلت‌های پرچمدار جدید خود نیز گرفت. تبلت پرچمدار سامسونگ گلکسی Tab S10 Ultra و Tab S10 Plus رسما معرفی شدند که مشخصات قابل توجهی هم دارند. با این حال لقب اولین محصولات پرچمدار این برند کره‌ای را خواهند داشت که به تراشه مدیاتک مجهز شده‌اند.

تبلت پرچمدار سامسونگ گلکسی Tab S10 Ultra

گلکسی تب اس ۱۰ اولترا

گلکسی تب اس ۱۰ اولترا

در خانواده گلکسی تب اس ۱۰ این‌بار فقط ۲ مدل پلاس و اولترا وجود دارد. در حقیقت مدل پایه امسال عرضه نشده و احتمالا این تصمیم بر اساس بازخورد بازار به نسل‌های قبلی آن گرفته شده باشد.

گلکسی تب اس ۱۰ پلاس

گلکسی تب اس ۱۰ پلاس

همانطور که گفتیم برای اولین بار، تبلت‌های پرچمدار سامسونگ به تراشه مدیاتک مجهز شده‌اند. این تراشه با اسم Dimensity 9300 Plus شناخته می‌شود که اتفاقا تراشه قابلی هم هست. مثلا باید بدانید که بر روی نسل سوم فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و برای پردازش‌های هوش مصنوعی نیز بهیته است.

بخشی از مشخصات آن را اینجا مرور می‌کنیم:

  1. ۱- یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز
  2. ۲- سه هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز
  3. ۳- چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز
  4. ۴- پردازنده گرافیکی ARM Immortalis-G720
  5. ۵- NPU مدیاتک 790

جدا از جزئیات سخت افزاری، سامسونگ می‌گوید که در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده در نسل قبلی، این تراشه 18 درصد عملکرد سریعتر CPU، حدود 28 درصد عملکرد بهتر در GPU و ارتقا ۱۴ درصدی در عمکلرد NPU ارائه می‌کند.

مدل پایه هنوز هم برای هر دو مدل 12 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی است اما خبر خوب این‌که هر دو دارای قابلیت ارتقا حافظه با مموری کارت جانبی هستند

شما مدل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را هم می توانید با همان ۱۲ گیگابایت حافظه رم سفارش بدهید. اگر انتخاب شما گلکسی تب اس ۱۰ اولترا باشد، انتخاب ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی نیز وجود خواهد بود.

ابعاد هر دو مدل دقیقاً مشابه نسل قبلی یعنی Tab S9 است، تنها استثنا این است که هر دو مدل 0.1 میلی متر باریک‌تر هستند. همچنین، هر دو در حدود 15 گرم سبک تر شده‌اند. در حالی که دارای گواهی IP68 هستند باید بدانید که بدنه آن‌ها از آلومینیوم تقویت شده ساخته شده‌اند.

تبلت گلکسی تب اس ۱۰ اولترا دارای صفحه نمایش 14.6 اینچی OLED با رزولوشن 2960 در 1848 پیکسل و رفرش‌ریت 120 هرتز است. دو دوربین سلفی درون بریدگی نمایشگر آن قرار دارند که هر دو رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند اما دوربین دوم فوق عریض است.

این تبلت دارای یک باتری 11200 میلی آمپر ساعتی (همانند Tab S9 Ultra) با شارژ استاندارد 45 واتی سامسونگ است.

جالب اینجاست که علیرغم استفاده از تراشه یکسان، این دو تبلت توانایی اتصال متفاوتی دارند. هر دو مدل امکانات ارتباطی Wi-Fi و 5G را ارائه می‌کنند با این حال، Tab S10 Ultra دارای 5G زیر 6 گیگاهرتز و Wi-Fi 7 (be) است.

نسخه 5G تبلت Galaxy Tab S10 Plus هم اتصال زیر 6 گیگاهرتز و هم mmWave 5G را دریافت می کند، اما به Wi-Fi 6E (ax) محدود می شود.

نمایشگر با پوشش ضدانعکاس مشابه گلکسی اس ۲۴ اولترا

مدل پلاس دارای صفحه نمایش 12.4 اینچی OLED با وضوح 2800 در 1752 پیکسل است. از آنجایی که تنها یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی دارد، بریدگی خاصی برای آن وجود ندارد.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، هر دو تبلت سری گلکسی تب اس ۱۰ سامسونگ به مانند گلکسی اس ۲۴ اولترا از پوشش ضدانعکاس بهره می‌برند که می‌تواند موضوع مهمی باشد.

گلکسی تب اس ۱۰ پلاس سامسونگ دارای باتری با ظرفیت 10090 میلی آمپر ساعت (همانند Tab S9+)بوده و با شارژر ۴۵ واتی شارژ می‌شود.

هر دو تبلت جدید سامسونگ با اندروید 14 و One UI 6.1.1 عرضه می‌شوند و قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را دارند.

قیمت تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۱۰ سامسونگ چقدر است؟

به صورت خیلی خلاصه باید گفت که شما می‌توانید این ۲ تبلت سری گلکسی تب اس ۱۰ را در رنگ‌های خاکستری مهتابی و نقره‌ای پلاتینیوم سفارش بدهید. قیمت مدل پلاس از ۱۰۰۰ و مدل اولترا از ۱۲۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نظر شما درباره تبلت‌های پرچمدار جدید سامسونگ چیست؟

نوشته تبلت پرچمدار سامسونگ گلکسی Tab S10 Ultra و Tab S10 Plus رسما معرفی شدند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.