گوگل ایجاد حساب‌های جدید در روسیه را محدود کرد

به گزارش رویترز، گوگل به تازگی ایجاد حساب‌های جدید برای کاربران روسی را دشوارتر کرده است. این اقدام در پی تنش‌های فزاینده بین این شرکت و دولت روسیه صورت می‌گیرد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، گوگل به دلیل عدم حذف محتوای مورد نظر روسیه و مسدود کردن کانال‌های یوتیوب مرتبط با دولت این کشور، تحت فشارهای شدید قرار گرفته است. در همین راستا، وزارت دیجیتال روسیه نیز تأیید کرده که گوگل محدودیت‌هایی را در ایجاد حساب‌های جدید اعمال کرده و کاربران را به ایجاد نسخه پشتیبان از داده‌های خود توصیه می‌کند.

این محدودیت‌ها در حالی اعمال می‌شود که گوگل پیش‌تر نیز اقداماتی مانند غیرفعال کردن حساب‌های AdSense در روسیه و توقف تبلیغات برای کاربران روس را انجام داده است.

کارشناسان معتقدند این اقدامات نشان‌دهنده تشدید تنش‌ها بین شرکت‌های فناوری غربی و دولت روسیه است و کاربران روسی را با محدودیت‌های بیشتری در دسترسی به خدمات آنلاین مواجه کرده است.

نوشته گوگل ایجاد حساب‌های جدید در روسیه را محدود کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.