گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE با تراشه اگزینوس 2400e رسما معرفی شد

سامسونگ گلکسی S24 FE با نمایشگر بزرگ‌تر 6.7 اینچی، باتری بزرگ‌تر، تمرکز بر عملکرد بهتر و معرفی موتور ProVisual برای سری فن ادیشن رسما رونمایی شد. امسال تراشه مورد استفاده توسط گوشی بر اساس منطقه جغرافیایی عرضه دستخوش تغییر نشده و تمامی مدل‌های گلکسی S24 FE از تراشه اگزینوس 2400e استفاده می‌کنند.

اگرچه سامسونگ به جزئیات مربوط به تراشه جدید اشاره نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که هسته اصلی کورتکس X4 با سرعت فرکانس پایین‌تری فعالیت نماید. این موضوع احتمالا بر عملکرد حداکثری تراشه تاثیر می‌گذارد؛ اما به‌کارگیری محفظه بخار 1.1 برابر بزرگ‌تر از نسل قبل به عملکرد پایدارتر تراشه کمک می‌کند.

با توجه به عدم عرضه تراشه اگزینوس 2300 در سال گذشته، سامسونگ برای گوشی گلکسی S23 FE خود ناچارا از تراشه‌های پرچمدار سال 2022 یعنی اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 به‌صورت ترکیبی استفاده کرد. ارتقاء عملکرد گلکسی S24 FE نسبت به گلکسی S23 FE بایستی چشمگیر باشد.

در هر صورت سامسونگ برای گلکسی S24 FE از حافظه رم 8 گیگابایتی بهره گرفته است. این میزان رم مشابه با ظرفیت ارائه شده در مدل استاندارد گلکسی S24 است. با این‌حال ظرفیت حافظه داخلی برابر با 128، 256 یا 512 گیگابایت است. ظرفیت رم روی قابلیت‌های گوشی برای اجرای Galaxy AI تاثیر نمی‌گذارد.

اندازه نمایشگر گلکسی S24 FE در مقایسه با مدل نسل قبلی 0.3 اینچ افزایش یافته و به 6.7 اینچ رسیده است. طول قطر نمایشگر مشابه با گلکسی S24 پلاس است. با این‌حال گلکسی S24 پلاس از یک پنل LTPO با رزولوشن +QHD بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که گلکسی S24 FE مجهز به پنل اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. با این‌حال گلکسی S24 FE کماکان می‌تواند به‌عنوان یک گزینه ارزان‌تر از مدل پلاس مدنظر قرار گیرد.

نمایشگر گلکسی S24 FE با نرخ نوسازی 120 یا 60 هرتزی عمل نموده و دارای حالت Vision Booster برای کار در روزهای روشن و آفتابی است. سامسونگ موتور ProVisual را از دستگاه‌های پرچمدار خود به سری فن ادیشن آورده است. این موتور، حالت نایتوگرافی (ISP هوشمند که یه بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده در فضاهای کم‌نور کمک می‌کند) را با موتور آگاه از سوژه (که رنگ‌ها را در حالت Super HDR بهینه‌سازی می‌کند) ترکیب خواهد کرد. بعلاوه این سیستم امکان دستیابی به زوم اپتیکال 2 برابری را فراهم می‌کند.

گلکسی S24 FE مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. ماژول تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 3 برابری امکان دستیابی به یک گام دیگر از بزرگنمایی را فراهم می‌کند. دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی نیز از گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید 123 درجه‌ای برخوردار است. دوربین سلفی نیز از یک سنسور 10 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که این مجموعه سخت‌افزاری کاملا مشابه با نمونه موجود در گوشی سال گذشته است؛ با این تفاوت که اکنون قدرت پردازشی افزایش یافته و موتور ProVisual نیز در پس‌زمینه نقش‌آفرینی می‌کند.

ظرفیت باتری گوشی نسبت به نمونه 4500 میلی‌آمپرساعتی موجود در گلکسی S23 فن ادیشن 200 میلی‌آمپرساعت افزایش یافته و به 4700 میلی‌آمپرساعت رسیده است. با این‌حال سرعت شارژ گوشی بدون تغییر باقی مانده و کماکان از شارژ سریع 25 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌شود (فناوری شارژ 25 واتی امکان شارژ 0 تا 50 درصدی باتری گوشی ظرف مدت 30 دقیقه را فراهم می‌کند).

گوشی جدید فن ادیشن سامسونگ از ابعاد 162×77.3×8.0 میلی‌متر و وزن 213 گرمی برخوردار است. این گوشی در مقایسه با گلکسی S23 FE به اندازه 4 میلی‌متر کشیده‌تر، کمتر از 1 میلی‌متر عریض‌تر و اندکی باریک‌تر بوده و وزن آن نیز 4 گرم افزایش یافته است. گلکسی S24 پلاس به لطف وجود حواشی باریک‌تر دارای ارتفاع کمتر و 17 گرم وزن سبک‌تر بوده و ظرفیت باتری آن نیز 200 میلی‌آمپرساعت بیش‌تر است.

امکانات ارتباطی گلکسی S24 FE شامل 5G، وای‌فای 6E از نوع 802.11ax و بلوتوث 5.3 است. این بار نیز مطابق گذشته، گواهینامه حفاظتی IP68 مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب و گردوغبار را تضمین می‌کند (این گوشی برای مدت 30 دقیقه می‌تواند در عمق 1.5 متری آب غوطه‌ور شود). از جنبه نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 هستیم. خبر خوشایند اینکه گلکسی S24 FE همانند سایر دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ از 7 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل اندروید و پچ‌های امنیتی برای مدت 7 سال بهره‌مند خواهد شد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی شامل ویژگی‌های معمول Galaxy AI است. Circle to Search یک راهکار مفید برای جستجو در گوگل محسوب می‌شود. بدین منظور بایستی دکمه هوم را برای مدت طولانی فشار داده و سپس دور سوژه مورد علاقه خود دایره بکشید. ویژگی Live Translate امکان ترجمه صوتی تماس‌ها را فراهم نموده و اکنون از برخی اپلیکیشن‌های متفرقه منتخب نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی S24 FE در رنگ‌آمیزی‌های مختلف

قابلیت مفسر (Interpreter) هنگام نیاز به ترجمه حضوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. Composer یکی از ویژگی‌های صفحه‌کلید سامسونگ است که بر اساس چند کلمه کلیدی دریافتی از کاربر قادر به نگارش ایمیل و پست‌های رسانه‌های اجتماعی است.

ویژگی Note Assist قادر به قالب‌بندی یادداشت‌ها، رونویسی و خلاصه‌‌برداری خودکار از صداهای ضبط شده بوده و امکان ترجمه فایل‌های PDF را فراهم می‌کند.

پیش‌فروش سامسونگ گلکسی S24 FE از امروز آغاز شده و این گوشی هوشمند از روز 3 اکتبر (12 مهر ماه) قابل دسترس خواهد بود. مدل پایه این گوشی 650 دلار قیمت‌گذاری شده است. بایستی توجه داشت که نسخه 512 گیگابایتی گلکسی S24 FE احتمالا در برخی مناطق جهان قابل دسترس نخواهد بود.

نوشته گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE با تراشه اگزینوس 2400e رسما معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.