گوشی سامسونگ گلکسی A16 5G با تراشه Dimensity 6300 در راه است

اگرچه رندرهای سامسونگ گلکسی A16 5G در نگاه نخست چنگی به دل نمی‌زنند؛ اما وعده انتشار به‌روزرسانی 6 ساله برای این گوشی هوشمند سروصدای زیادی به پا کرد (بر اساس شایعات، گلکسی A16 5G از 6 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی برای مدت 6 سال بهره‌مند خواهد شد).

امروز صفحه پشتیبانی گلکسی A16 5G در وبسایت هندی سامسونگ راه‌اندازی شده و این گوشی هوشمند موفق به دریافت گواهینامه NBTC کشور تایلند شد. این وقایع نشان می‌دهند که گوشی جدید سری گلکسی A یک گام دیگر به عرضه رسمی نزدیک‌تر شده است. یکی از ورژن‌های این گوشی دارای شماره مدل SM-A166P/DS بوده و همین شناسه در صفحه پشتیبانی وبسایت هندی سامسونگ نیز ظاهر شده است.

این نسخه از دستگاه با تراشه Dimensity 6300 مدیاتک مدتی قبل در پایگاه داده بنچمارک رویت شد. در ادامه ورژن دیگری از گوشی با شماره مدل SM-A166E و تراشه اگزینوس 1330 در پلتفرم بنچمارک ظاهر شد. دستگاه‌های قابل عرضه در مناطق مختلف جهان احتمالا از تراشه‌های متفاوتی استفاده خواهند کرد. دستگاه‌های قابل عرضه در بازارهای هندوستان و تایلند از تراشه Dimensity بهره‌برداری خواهند کرد.

یک مدل دارای رم 4 گیگابایتی بود. پذیرش چنین ظرفیتی از رم پس از گذشت 6 سال امری دشوار است؛ اما یک مدل دیگر با رم 6 گیگابایتی نیز در وبسایت گیک‌بنچ رویت شده است. با این‌حال عرضه نسخه‌ای از گوشی با رم 8 گیگابایتی نیز امری محتمل خواهد بود.

بر اساس اطلاعات لو رفته سامسونگ گلکسی A16 5G مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی LCD با رزولوشن 1080×2340 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتزی و روشنایی 800 نیتی خواهد بود. این گوشی میان‌رده دارای 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و گواهینامه حفاظتی ابتدایی یعنی IP54 خواهد بود. انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و با توجه به شناخت به‌دست آمده از سامسونگ از فناوری شارژ 25 واتی پشتیبانی خواهد شد.

نوشته گوشی سامسونگ گلکسی A16 5G با تراشه Dimensity 6300 در راه است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.