مشخصات پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام فاش شد

اخیرا نتایج چشمگیر تست‌های بنچمارک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در فضای آنلاین منتشر شده است. اکثر این تست‌ها بر عملکرد CPU تمرکز دارند. با این‌حال پردازنده گرافیکی جدید آدرنو 830 نیز احتمالا یکی از پیشرفت‌های کلیدی تراشه پرچمدار آینده کوالکام به‌شمار خواهد رفت؛ چرا که به گفته یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo این GPU با بهبود 43 تا 56 درصدی عملکرد نسبت به نسل قبلی روانه بازار خواهد شد.

پردازنده گرافیکی آدرنو 830 ظاهرا با فرکانس 1.15 گیگاهرتزی فعالیت خواهد کرد. پیش از این یک افشاگر با شناسه Ice Universe گزارش داده بود که GPU مذکور با حداکثر سرعت 1.25 گیگاهرتزی تست شده است. بایستی توجه داشت که فرکانس 1.15 گیگاهرتزی و نتایج تست بنچمارک ارائه شده مربوط به دستگاه مرجع کوالکام (QRD) هستند. این دستگاه‌ها به‌طور معمول در مراحل ابتدایی از تراشه‌های جدید بهره‌برداری نموده و سرعت فرکانس تراشه‌های آنها با نسخه‌های خرده فروشی متفاوت خواهد بود. بنابراین دستیابی به فرکانس 1.25 گیگاهرتزی کماکان امکان‌پذیر است.

نتایج تست Aztec Ruins High از بنچمارک GFX Bench نشان‌دهنده امتیاز 125 فریم برثانیه‌ای برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 هستند. این در حالیست که پردازنده گرافیکی آدرنو 750 موجود در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به امتیاز 96 فریم برثانیه دست یافته است. همچنین GPU جدید در تست‌های 3D Mark Wild Life offscreen و Wild Life Extreme Unlimited به‌ترتیب امتیازات 166 و 44 فریم برثانیه را به خود اختصاص داده است.

شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو احتمالا نخستین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌شمار خواهند رفت. در ادامه این نیمه‌هادی در گوشی‌های وان‌پلاس 13 و iQOO 13 نیز به‌کارگیری خواهد شد. همچنین نتایج تست بنچمارک سامسونگ گلکسی S25 اولترا نیز اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا امسال هم نسخه سفارشی “for Galaxy” با فرکانس پردازشی بالاتر به بازار عرضه خواهد شد یا خیر.

بر اساس شنیده‌ها تراشه مورد استفاده برای گلکسی S25 اولترا مجهز به دو هسته بسیار قدرتمند با فرکانس 4.2 گیگاهرتزی خواهد بود. از طرفی برخی شایعات به فرکانس بالاتر 4.32 گیگاهرتز و فرکانس پایین‌تر 4.1 گیگاهرتز نیز اشاره دارند. بنابراین سرعت فرکانس نهایی CPU هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است. اطلاعات فاش شده طی سال گذشته نشان داد که کوالکام احتمالا تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را به 2 شرکت مختلف واگذار خواهد کرد؛ اما خبرهای اخیر تنها از تولید این تراشه 3 نانومتری توسط کمپانی تایوانی TSMC حکایت دارند.

انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 طی ماه آینده میلادی معرفی شده و نخستین گوشی‌های مجهز به این نیمه‌هادی تقریبا بلافاصله پس از آن روانه بازار شوند. خبر عرضه گوشی وان‌پلاس 13 در ماه اکتبر پیش‌تر تائید شده و پرچمداران سری شیائومی 15 نیز حتی پیش از آن روانه بازار خواهند شد.

نوشته مشخصات پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.