اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با حداکثر فرکانس ۵.۰ گیگاهرتزی فاش شد

درست وقتی که زمان کمی تا رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باقی مانده؛ یک افشاگر اطلاعات در شبکه اجتماعی چینی ویبو برخی از مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۵ را به اشتراک گذاشته است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۵ معماری ۶+۲ هسته‌ای خواهد داشت

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که Snapdragon 8 Gen 5 دارای پیکربندی مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود. یعنی تراشه آینده کوالکام به ۲ هسته قدرتمند و ۶ هسته کارآمد مجهز می‌شود. اما شایعه منتشر شده، افزایش سرعت قابل‌توجه این چیپست را نشان می‌دهد.

Snapdragon 8 Gen 5

هسته های قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با اسم رمز Pegasus شناخته می‌شوند. این هسته ها، فرکانس خیره‌کننده ۵.۰ گیگاهرتزی خواهند داشت. اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که هسته های کارآمد نیز با فرکانس ۴.۰ گیگاهرتزی کار می‌کنند. اگر این شایعه درست باشد، هسته های CPU این تراشه آینده کوالکام با فرکانس بسیار بالاتری نسبت به نسل قبل کار می‌کنند. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای فرکانس های ۴.۳۲ و ۳.۵۳ گیگاهرتز است.

این شایعه منتشر شده اشاره می‌کند که این سرعت چشمگیر فقط برای Snapdragon 8 Gen 5 ساخته شده توسط فناوری N3P کمپانی TSMC اعمال می‌شود. کوالکام قبلاً اشاره کرده بود که برای ساخت این تراشه پرچمدار آینده خود از دو کمپانی «TSMC» و «تولید تراشه سامسونگ» استفاده خواهد کرد.

این بدان معناست که نسخه دیگری از اسنپدراگون ۸ نسل ۴، احتمالاً برای دستگاه های گلکسی، وجود دارد. این تراشه می‌تواند با فناوری SF2 سامسونگ ساخته شود. فرکانس نسخه ساخت این شرکت هنوز مشخص نیست، اما شایعات حاکی از آن است که این فناوری سامسونگ می‌تواند به اندازه فناوری N3P کمپانی TSMC قدرتمند باشد. در نتیجه، Snapdragon 8 Gen 4 ساخت سامسونگ می‌تواند از نظر عملکرد با نسخه ساخت TSMC برابر باشد، یا حتی از آن پیشی بگیرد.

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام یعنی Adreno 830 یک ارتقا شگفت‌آور خواهد بود

هنوز برای صحبت درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۵ خیلی زود است. زیرا که کوالکام در حال حاضر بر روی معرفی تراشه پرچمدار خود برای سال ۲۰۲۴، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴، تمرکز کرده است. این بدان معناست که زمان کافی برای تغییر جزئیات جانشین آن وجود دارد. اما اگر اطلاعات فاش شده صحت داشته باشند، عملکرد Snapdragon 8 Gen 5 جهش قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

نظر شما چیست؟

نوشته اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با حداکثر فرکانس ۵.۰ گیگاهرتزی فاش شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.