رفرش ریت آیفون در iOS 18 در بسیاری از مواقع به 80 هرتز محدود می‌شود

اپل با عرضه آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس، فناوری ProMotion را معرفی کرد که به هر دو گوشی پرچمدار اجازه می‌دهد نمایشگرهای خود را با فرکانس 120 هرتز اجرا کنند و در هنگام انجام کارهایی مانند کشیدن، اسکرول یا مرور در بسیاری از برنامه‌ها، تجربه‌ای نرم و روان ارائه دهند. با iOS 18 که هفته گذشته به‌صورت عمومی منتشر شد، اپل تغییراتی را اعمال کرده است. یکی از آن‌ها موردتوجه یک افشاگر قرار گرفته و او شواهد ویدیویی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد iOS 18 به‌جای اینکه اجازه دهد آیفون در رفرش ریت پیش‌فرض 120 هرتز کار کند، نرخ رفرش را به 80 هرتز محدود می‌کند.

رفرش ریت 80 هرتز آیفون در iOS 18

یکی از اولین افرادی که متوجه این موضوع شد، Ice Universe بود که خاطرنشان کرد کاربران iOS 18 نباید فریب ظرافت یا روان بودن انیمیشن آخرین نسخه iOS را بخورند. درعوض، او گزارش می‌دهد که محدودیتی وجود دارد که مانع از افزایش رفرش ریت آیفون به بالای 80 هرتز می‌شود. او شواهد ویدئویی را در X پست کرده است که نشان می‌دهد در طی یک پیمایش سریع، دستگاهی که به‌نظر می‌رسد یکی از جدیدترین مدل‌های آیفون 16 پرو اپل باشد، از 80 هرتز فراتر نمی‌رود و تنها برخی مواقع به 120 هرتز می‌رسد.

شمارشگر رفرش‌ریت در این ویدیو قابل مشاهده است که ممکن است به‌لطف نصب یک برنامه شخص ثالث ظاهر شده باشد و محدودیت‌های ارائه‌شده در iOS 18 را نشان می‌دهد. ممکن است در حین پیمایش سریع، اپل رفرش‌ریت را به 80 هرتز کاهش دهد تا عمر باتری را حفظ کند. بااین‌حال، ما مطمئن هستیم که برخی تجربه اسکرول نرم‌تر را به عمر باتری ترجیح می‌دهند.

برای کسانی که نمی‌دانند، این تنها رویکردی نیست که اپل برای بهبود عمر باتری آیفون‌های دارای iOS 18 دنبال کرده است. پیش از این کشف شده بود که نتایج تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای Geekbench 6 در دستگاه‌هایی که دارای نسخه جدید هستند، کمتر است. درحالی‌که می‌توانیم اهداف اپل را درک کنیم، اما این اهداف با حفظ محرمانه بودن از دید کاربران به‌دست می‌آیند.

نظر شما درباره محدود شدن رفرش ریت آیفون به 80 هرتز پس از آپدیت iOS 18 چیست؟

نوشته رفرش ریت آیفون در iOS 18 در بسیاری از مواقع به 80 هرتز محدود می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.