مشخصات احتمالی دوربین شیائومی 15 اولترا فاش شد

یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station اخیرا جزئیات کلیدی مربوط به یک دستگاه پرچمدار جدید که احتمالا همان شیائومی 15 اولترا است را منتشر کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه‌ها در 3 ماهه نخست سال آینده میلادی عرضه شده و بر پایه شیائومی 14 اولترا تولید خواهد شد. بعلاوه این دستگاه احتمالا به پیشرفته‌ترین محصول شیائومی تبدیل خواهد شد.

با توجه به اطلاعات فاش شده انتظار می‌رود که شیائومی 15 اولترا مجهز به سیستم دوربین چهارگانه شامل 3 لنز 50 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 200 مگاپیکسلی چشمگیر باشد. سیستم تصویربرداری ویژگی برجسته شیائومی 15 اولترا محسوب می‌شود.

لنز تله‌فوتو نه تنها از قابلیت‌های معمول بزرگنمایی بلکه از حالت‌های تله‌فوتو در نور کم و ultra-telephoto macro نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها موجب می‌شوند تا شیائومی 15 اولترا به یک دستگاه برجسته برای علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل شود. اگرچه مشخصات سنسورهای 50 مگاپیکسلی هنوز تائید نشده است؛ اما دوربین اصلی احتمالا از یک سنسور با اندازه بزرگ‌تر از 1 اینچ و گشودگی دیافراگم ثابت بهره خواهد برد.

این گوشی ادامه‌دهنده روند به‌کارگیری سنسورهای بزرگ در دستگاه‌های رده بالا شیائومی خواهد بود. برای مقایسه بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی 14 اولترا دارای سیستم دوربین چهارگانه است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی مجهز به سنسور 1 اینچی Sony LYT-900 با گشودگی دیافراگم متغیر در محدوده f/1.63 تا f/4.0، قابلیت Hyper OIS، فلاش LED و لنز Leica Summilux است.

لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی لایکا با میدان دید 122 درجه‌ای، گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت سوپر ماکرو 5 سانتی‌متری مولفه دیگر سیستم دوربین محسوب می‌شود. دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3.2 برابری و گشودگی دیافراگم f/1.8 و ماژول تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری سایر مولفه‌های سیستم تصویربرداری را تشکیل می‌دهند. این سه دوربین مجهز به سنسور IMX858 ساخت شرکت سونی هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی 15 اولترا کماکان به استفاده از این حسگر برای ماژول فوق‌عریض خود ادامه خواهد داد یا خیر؛ اما شایعات نشان می‌دهند که ماژول تله‌فوتو 200 مگاپیکسلی احتمالا از سنسور ISOCELL HP3 سامسونگ با قابلیت بزرگنمایی حداکثر 10 برابری استفاده خواهد کرد. این سنسور 200 مگاپیکسلی دارای پیکسل‌های 0.56 میکرونی و قابلیت‌های سه‌گانه ISO بوده و پیش‌تر در تعدادی از رقبای رده بالا به‌کارگیری شده است.

انتظار می‌رود که شیائومی 15 اولترا با وجود تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 4 و احتمالا حافظه رم حداکثر 24 گیگابایتی عملکردی در رده پرچمدار را ارائه نماید. باتری 6200 میلی‌آمپرساعتی گوشی برای مدت یک روز کامل شارژدهی داشته و از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری رابط کاربری HyperOS 2.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 15 خواهیم بود.

از نظر زیبایی‌شناسی نیز پیش‌بینی می‌شود که شیائومی 15 اولترا‌ مجهز به نمایشگر 2K با لبه‌های کمی خمیده در هر 4 طرف و حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این گوشی از 3 رنگ‌آمیزی مختلف چرم ساده، فایبرگلاس یا سرامیک برای بدنه استفاده خواهد کرد.

نوشته مشخصات احتمالی دوربین شیائومی 15 اولترا فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.