برخی کاربران آیفون 16 پرو اپل از فریز شدن نمایشگر گوشی خود گلایه دارند

شرکت اپل برای عرضه سری آیفون 16 خود دوران پرچالشی را پشت سر می‌گذارد؛ تا جایی‌که حتی تقاضا برای مدل‌های پرو نیز کمتر از حد انتظار بوده است. اما به‌نظر می‌رسد که اوضاع برای برند آمریکایی به تدریج دشوارتر نیز می‌شود؛ چرا که اکنون برخی کاربران آیفون 16 پرو از وجود مشکلات نمایشگر در گوشی 1000 دلاری خود گلایه دارند.

اخیرا تعدادی از کاربران آیفون 16 پرو از عدم پاسخگویی نمایشگر گوشی هوشمند خود انتقاد کرده‌اند. این خبر ابتدا در انجمن Reddit منتشر شد؛ چرا که کاربران، مشکلات نمایشگر لمسی آیفون‌های 16 پرو خود را در این پایگاه انعکاس دادند. ظاهرا نمایشگر مدل‌های رده بالاتر آیفون در سال 2024 به‌دلیل لمس تصادفی از حالت پاسخگویی خارج می‌شوند.

این مشکل عمدتا در نیمه سمت راست نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود؛ جایی که دکمه جدید دوربین نیز در آن قرار دارد. بسیاری از کاربران معتقدند که این مشکل از وجود دکمه جدید دوربین ناشی می‌شود. به گفته کاربران در صورت تماس دست با دکمه دوربین، نمایشگر به فرامین لمسی پاسخ نخواهد داد. بنابراین قرارگیری تصادفی دست روی دکمه دوربین موجب از کار افتادن نمایشگر یا بروز تاخیز در عملکرد آن خواهد شد.

مشکل فریزینگ آیفون 16 پرو دارای ماهیت موقت بوده و نوار هوم را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. اگرچه این مشکل احتمالا از نیمه سمت راست نمایشگر آغاز می‌شود؛ اما عدم پاسخگویی در هر 4 لبه اطراف صفحه‌نمایش مشاهده خواهد شد. با توجه به ناتوانی کاربران از انجام ژست‌های پیمایشی یا ضربه‌ای و در عین‌حال عدم بروز مشکل در نوار هوم پیش‌بینی می‌شود که این مشکل به نرم‌افزار آیفون مربوط باشد.

ویژگی Palm Rejection یکی از قابلیت‌های جدید iOS به‌شمار رفته و همان‌طور که از نام آن نیز پیداست؛ برای رد هرگونه عملیات ناخواسته در آیفون 16 تمامی ورودی‌های لمسی را مسدود می‌کند. به‌نظر می‌رسد که این مشکل بر مدل‌های قدیمی‌تر آیفون تاثیرگذار نیست؛ چرا که آیفون 13 مینی با وجود برخورداری از ویژگی Palm Rejection با چنین مشکلی مواجه نشده است.

چنان‌چه این مشکل واقعا با الگوریتم Palm Rejection در ارتباط باشد؛ در این‌صورت اپل با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند آن‌را برطرف نماید. اگرچه وجود مشکل در دکمه معیوب دوربین احتمالا نیازمند اصلاح سخت‌افزاری خواهد بود.

نوشته برخی کاربران آیفون 16 پرو اپل از فریز شدن نمایشگر گوشی خود گلایه دارند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.