نجم‌آبادی: رفع فیلتر دست رئیس جمهور و مجلس نیست!

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ضمن تایید مشکلات ناشی از فیلترینگ، رفع کامل آن را منوط به مدیریت عوارض و آسیب‌های اینترنت دانست. وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور درباره رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی، تاکید کرد که این موضوع نیازمند تصمیم‌گیری در سطوح بالاتر از نمایندگان مجلس است.

نجم‌آبادی با انتقاد از استفاده گسترده از VPN‌ها، این روش را هزینه‌زا و غیرقابل کنترل توصیف کرد. وی همچنین بر ضرورت ایجاد نمایندگی برای سکوهای خارجی در ایران تاکید کرد و این را راهکاری برای کنترل محتوا و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب دانست.

این نماینده مجلس، پیشنهاد ایجاد اینترنت طبقاتی را برای برخی گروه‌های خاص مانند خبرنگاران و اساتید دانشگاه مطرح کرد و آن را راه حلی برای تسهیل فعالیت‌های حرفه‌ای دانست. با این حال، وی به نگرانی‌ها درباره تبعیض‌آمیز بودن این طرح نیز اشاره کرد.

نجم‌آبادی با تاکید بر اهمیت امنیت ملی و حفظ فضای سالم برای خانواده‌ها، بر لزوم قانونمندسازی فضای مجازی تاکید کرد. وی همچنین به گسترش شبکه ملی اطلاعات در کشور اشاره کرد و آن را گامی مهم در جهت حمایت از سکوهای داخلی دانست.

در بخش دیگری از این گفتگو، نجم‌آبادی به نامه‌ای محرمانه اشاره کرد که در آن خواستار بررسی دقیق سودآوری VPN‌ها شده است. وی معتقد است که درآمد هنگفت حاصل از این سرویس‌ها باید شفاف‌سازی شود.

نوشته نجم‌آبادی: رفع فیلتر دست رئیس جمهور و مجلس نیست! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.