پردازنده گرافیکی تراشه Dimensity 9400 از تراشه A18 Pro اپل قدرتمندتر خواهد بود

بر اساس اطلاعات فاش شده اکنون می‌دانیم که شرکت مدیاتک در تدارک معرفی تراشه پرچمدار آینده خود با نام Dimensity 9400 بوده و این نیمه‌هادی احتمالا در ماه اکتبر امسال رونمایی خواهد شد. اکنون یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station از طریق انتشار نتایج تست بنچمارک به تحلیل قدرت پردازش گرافیکی در تراشه Dimensity 9400 پرداخته است.

داده‌های لو رفته بر عملکرد تراشه Dimensity 9400 در تست GFX Aztec 1440P off-screen Vulkan تمرکز دارند. این بنچمارک محبوب، عملکرد GPUهای موبایلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. فرد افشاگر با انتشار یک تصویر اسکرین‌شات نشان داده که تراشه پرچمدار آینده مدیاتک موفق به ثبت امتیاز 134 فریم برثانیه در تست بنچمارک شده است. برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه‌های A18 پرو اپل و اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام در این تست به‌ترتیب امتیازهای 72 و 95 فریم برثانیه را کسب کردند.

اعداد و ارقام ارائه شده به خودی خود کاملا گویا هستند. بر اساس گزارش‌ها عملکرد گرافیکی تراشه Dimensity 9400 در مقایسه با تراشه A18 پرو موجود در سری آیفون 16 پرو بهبود خیره‌کننده 86 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین امتیاز کسب شده توسط تراشه پرچمدار آینده مدیاتک در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام 41 درصد بیش‌تر است.

تراشه Dimensity 9400 مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G925-Immortalis MC12 و پردازنده مرکزی با هسته پرقدرت 3.63 گیگاهرتزی از نوع ARM Cortex-X925 خواهد بود. برخی شایعات از جهش 30 درصدی عملکرد GPU نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 حکایت دارند. ARM؛ کمپانی تولیدکننده GPU ادعا کرده که پردازنده گرافیکی Immortalis-G925 قدرتمندترین و کارآمدترین GPU ساخت این شرکت به‌شمار رفته و در مقایسه با پردازنده نسل قبلی G720 از 37 درصد عملکرد بهتر در اپلیکیشن‌های گرافیکی، 52 درصد عملکرد بهتر در زمینه ردیابی پرتوی سوژه‌های پیچیده، 34 درصد قدرت بیش‌تر در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و 30 درصد مصرف انرژی پایین‌تر برخوردار خواهد بود.

این اعداد و ارقام از به‌روزرسانی قابل توجه و همه‌جانبه حکایت دارند. با این‌حال تائید چنین ارقامی مستلزم اجرای بنچمارک‌های مستقل خواهد بود؛ اما در هر صورت اعداد اعلام شده نشان‌دهنده پتانسیل هیجان‌انگیز تراشه پرچمدار آینده مدیاتک هستند. در عین‌حال تراشه A18 پرو اپل مجهز به پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای بوده و با 20 درصد عملکرد بهتر نسبت به نسل قبل عرضه می‌شود. این تراشه اگرچه بسیار قدرتمند است؛ اما از نظر توان پردازشی خام از تراشه Dimensity 9400 شکست می‌خورد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام طی ماه اکتبر روانه بازار شود. بی‌تردید با عرضه تراشه‌های پرچمدار مدیاتک و کوالکام به بازار، رقابت هیجان‌انگیزی میان 3 نیمه‌هادی موبایلی برتر شکل خواهد گرفت.

نوشته پردازنده گرافیکی تراشه Dimensity 9400 از تراشه A18 Pro اپل قدرتمندتر خواهد بود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.