جانی آیو و OpenAI برای ساخت یک دستگاه جدید همکاری می‌کنند

جانی آیو، سرپرست پیشین بخش طراحی اپل، به‌تازگی تأیید کرده است که با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، بر روی یک پروژه سخت‌افزاری هوش مصنوعی کار می‌کند. تأیید این خبر امروز به‌عنوان بخشی از پروفایل آیو در نیویورک‌تایمز، نزدیک به یک سال پس از اولین گزارش احتمال همکاری آلتمن و طراح قدیمی اپل، منتشر شد.

همکاری جانی آیو و OpenAI

جزئیات زیادی در مورد این پروژه وجود ندارد. طبق گزارش‌ها، آیو ازطریق برایان چسکی، مدیرعامل Airbnb، با آلتمن آشنا شده و تأمین مالی این سرمایه‌گذاری توسط آیو و Emerson Collective تأمین می‌شود. تایمز گزارش می‌دهد که این پروژه می‌تواند تا پایان سال یک میلیارد دلار سرمایه جذب کند، اما هیچ اشاره‌ای به ماسایوشی سون، مدیرعامل سافت‌بانک، که سال گذشته شایعه شده بود یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است، نمی‌کند.

این پروژه درحال‌حاضر تنها 10 کارمند دارد، اما آن‌ها شامل تانگ تان و ایوانز هانکی، دو فرد کلیدی که با آیو در پروسه طراحی آیفون کار می‌کردند، نیز هستند. بر اساس این گزارش، LoveFrom، شرکت شخصی جانی آیو، در طراحی این دستگاه نقش دارد. این تیم اکنون درحال کار بر روی یک ساختمان اداری به مساحت 2971 مترمربع در سانفرانسیسکو است که بخشی از یک نوار 90 میلیون دلاری از املاک و مستغلات که آیو در یک بلوک شهری خریداری کرده است، می‌شود.

همکاری جانی آیو و OpenAI

همکاری جانی آیو و OpenAI

در مورد خود دستگاه چطور؟ تایمز می‌گوید که آیو و آلتمن درباره «چگونه هوش مصنوعی مولد ایجاد یک دستگاه محاسباتی جدید را ممکن کرد، زیرا این فناوری می‌تواند بیشتر از نرم‌افزارهای سنتی برای کاربران انجام دهد» به‌دلیل توانایی آن در رسیدگی به درخواست‌های پیچیده، صحبت کرده‌اند. سال گذشته شایعه شد که این محصول از فناوری صفحه‌نمایش لمسی و آیفون اصلی الهام گرفته شده است.

اما به‌نظر می‌رسد که جزئیات کمی پیرامون این دستگاه مشخص شده است. Marc Newson، یکی از بنیان‌گذاران LoveFrom، به تایمز گفت که خود محصول هوش مصنوعی و زمانی که قرار است وارد بازار شود، هنوز درحال نتیجه‌گیری هستند.

نظر شما درباره همکاری جانی آیو و OpenAI در ارائه یک دستگاه جدید با محوریت هوش مصنوعی چیست؟

نوشته جانی آیو و OpenAI برای ساخت یک دستگاه جدید همکاری می‌کنند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.