آیفون 16 پرو مکس در تست شارژدهی باتری از گلکسی S24 اولترا شکست خورد

در رقابت تنگاتنگ پرچمداران اندرویدی و iOS، سامسونگ با گلکسی S24 اولترا توانسته است یک پیروزی شیرین در بخش شارژدهی باتری کسب کند. این گوشی هوشمند در تست‌های اخیر، آیفون 16 پرو مکس را که به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های سال شناخته می‌شود، پشت سر گذاشته است.

بر اساس تست‌های انجام شده توسط یوتیوبر معروف MrWhosetheboss، گلکسی S24 اولترا با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی خود، توانسته است به مدت 12 ساعت و 31 دقیقه به پخش مداوم ویدیو بپردازد. این در حالی است که آیفون 16 پرو مکس با وجود پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبل، تنها توانسته است به مدت 11 ساعت و 22 دقیقه دوام بیاورد. یعنی در استفاده نرمال و معمولی گوشی سامسونگ تقریبا یک ساعت از جدیدترین آیفون بازار شارژ بیشتری نگه می‌دارد.

چندین عامل در برتری گلکسی S24 اولترا در تست باتری نسبت به آیفون 16 پرو مکس نقش داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین دلایل این برتری، بهینه‌سازی نرم‌افزاری بسیار خوب سامسونگ است. این شرکت با بهینه‌سازی دقیق سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، توانسته است از ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

علاوه بر نرم‌افزار، صفحه نمایش نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل مؤثر در مصرف باتری باشد. هرچند هر دو گوشی از صفحه نمایش‌های باکیفیت بهره می‌برند، اما ممکن است تفاوت‌هایی در تکنولوژی و میزان مصرف انرژی آن‌ها وجود داشته باشد. بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری سامسونگ در مدیریت روشنایی و نرخ رفرش صفحه نمایش نیز می‌تواند بر عمر باتری تأثیرگذار باشد.

در نهایت، تراشه نیز نقش مهمی در مصرف انرژی گوشی ایفا می‌کند. اگرچه اپل از تراشه 3 نانومتری پیشرفته‌تری استفاده کرده است، اما به نظر می‌رسد بهینه‌سازی‌های جامع سامسونگ در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تأثیر بیشتری در کاهش مصرف انرژی داشته است. این نشا

اگرچه آیفون 16 پرو مکس نیز در بخش شارژدهی پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما گلکسی S24 اولترا توانسته است با اختلاف قابل توجهی، به عنوان پادشاه جدید شارژدهی در بین پرچمداران شناخته شود. این نتیجه نشان می‌دهد که سامسونگ در زمینه بهینه‌سازی باتری و نرم‌افزار، همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نوشته آیفون 16 پرو مکس در تست شارژدهی باتری از گلکسی S24 اولترا شکست خورد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.