ارزش مایکروسافت در بازار برای نخستین بار در تاریخ به 3 تریلیون دلار رسید

ارزش مایکروسافت در بازار برای نخستین بار طی تاریخ فعالیت 48 ساله این شرکت به 3 تریلیون دلار رسید. این اتفاق پس از آن روی داد که ارزش سهام مایکروسافت در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار NASDAQ رشد 1.5 درصدی را تجربه کرد.

بدین‌ترتیب مایکروسافت پس از اپل به دومین شرکتی تبدیل شد که ارزش آن در بازار به 3 تریلیون دلار رسیده است. قیمت سهام مایکروسافت طی ماه‌های گذشته با سرعت زیادی افزایش پیدا کرده است. این رشد مدیون سرمایه‌گذاری جدی مایکروسافت روی هیاهوی سرمایه‌گذاران در حوزه هوش مصنوعی است.

بنابراین مایکروسافت در سال گذشته میلادی، تعرفه قیمتی سرویس Copilot برای پلتفرم Microsoft 365 را اعلام کرد. سرمایه‌گذاران با جهش چشمگیر قیمت سهام به این تصمیم واکنش نشان دادند. این شرکت طی ماه‌های اخیر تقریبا هر هفته از ویژگی‌ها و محصولات جدید مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کرده است.

قیمت سهام مایکروسافت طی مدت 5 سال گذشته از 107 به 404 دلار افزایش پیدا کرده است. مایکروسافت در دوران مدیریت ساتیا نادلا چندین شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی را خریداری کرده و در شرکت مالک ChatGPT یعنی OpenAI نیز بالغ بر 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

نوشته ارزش مایکروسافت در بازار برای نخستین بار در تاریخ به 3 تریلیون دلار رسید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.